Gå til innhold

Utlandsk mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har utlandsk mann? Hvordan går det? mange kulturkræsj?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel litt an på hvor de er fra det.

Min er britisk, så nei, vil ikke si det er noe kulturkræsj, og merker veldig lite forskjell på han og evt nordmenn jeg har vært sammen med...

Skrevet

Min ex var britisk så det var absolutt ingen kulturkræsj.

Det kommer jo fullstendig ann på hvor han kommer fra om det blir problemer.

Skrevet

Fra USA, ja det er kulturelle forskjeller ja, helt klart.

Skrevet

Har en ex som er øst europeer og det var kjempe kulturkrasj!

Vet ikke om det var hans holdninger og forventninger eller om det var kultur generelt når jeg tenker meg om..

Han ville at jeg skulle sitte pent hjemme mens han gjorde som han ville. Han hadde lov til å være utro, mne jeg skulle få bank om jeg var det. Jeg skulle lage mat og vaske hus mens han sov, eller gjorde andre ting han ville som se tv eller spille data osv.. Jeg skjønte tegninga fort og det gjorde barnet mitt også. Aldri mer en utenlandsk ble min nye policy.

Da vi var i hans hjemland, rømte jeg via norsk ambassade for å komme meg unna. (heldigvis var ikke barnet mitt med da). Han hadde ordnet med billetter og ordnet enveisbillett og tok alle kontanter og kort jeg hadde mens jeg sov på flyet. Jeg rømte og holdt meg skjult i lengre tid etter jeg kom hjem til Norge. Det var tøft. Men han fant et nytt offer og da var ikke jeg så viktig lenger.. Forsøkte å advare, men det virket bare med at hun aldri ble med til hjemlandet.

Jeg tør per i dag (nesten 10 år etter) ikke å gå alene i Oslo og ikke engang med selskap på kveldstid pga alle trusler han kom med..

Skrevet

Herregud, ti over tolv.. Bra du kom deg vekk.

Det er likevel viktig å tenke at alle land har slike idioter, en nær venninne av meg var i noen år sammen med en helnorsk mann og han var den mest sjalue og kontrollerende personen jeg noen gang har møtt, men selvsagt den hyggeligste og morsomste når alle vi venninnene var der.

Jeg ser ikke vitsen i å komme med eksakte eksempler for ikke å gjenkjenne ham, men han var virkelig forferdelig, og hans oppfatning av rollene til kvinner versus menn var helt annerledes enn vår.

Min mann er britisk og vi har ikke "kulturkræsjer" men såklart ikke enige om alt. Hva som er sunn frokost, f.eks ;)

En annen venn av oss er britisk og har, som jeg har nevnt i flere tråder, et kvinnesyn som ikke ligner grisen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...