lengter daler ned i skjul... Skrevet 8. mars 2010 #1 Skrevet 8. mars 2010 Jeg har alle grunner! Jeg er veldig overvektig. Jeg vil ikke være sånn, blir deppa av å se på meg selv. klærne mine passer ikke lenger. Føler meg ikke vel. Skal til syden om 3 mnd, og nå begynner jeg å nagre, gruer meg! Har vondt i bekkenet og det hindrer meg i å være noe særlig aktiv. Spiser alt for mye, spise rmasse usundt og beveger meg for lite. Har ikke råd til grete roede eller lignende. Har nutrilett stående i skapet, kan begynne på morgenen med en nutrilett og tenke at NÅ skal jeg starte, men når kvelden kommer sitter jeg å knasker på et eller annet alikevel. Jeg vil jeg vil jeg vil, men er helt tiltaksløs, finnes ikke motivasjon, eier ikke styrke til å holde meg til diett. Hva gjør man?
Ksenia & Anjem Skrevet 8. mars 2010 #2 Skrevet 8. mars 2010 mld deg inn i vektklubb.no, her støtter vi hverandre og du får egen matdagbok og egen plan )
*dreamteam* Skrevet 8. mars 2010 #3 Skrevet 8. mars 2010 Vil også anbefale vektklubben, det koster litt, men er mye billigere enn Grethe Roede...
Rampongi Skrevet 8. mars 2010 #4 Skrevet 8. mars 2010 Vektklubben til grete roede er gratis. Legg inn alt du spiser og all trening.. Forum for likesinnede er det også der. Sjekk det ut. Kanskje du kan skremme deg selv i gang med å tenke på hvor sliten kroppen din blir når den drar rundt på ekstra kg. Tenk på evn sykdommer du er mer disponert for. og du, om du sprekker på kvelden kan det jo være at det du spiser tidligere på dagen gir deg en nedtur i blodsukker. Prøv å få ideg grønnsaker og mat som "varer" en stund i kroppen. og om du alikevel sprekker med godis eller lignende på kvelden, så tenker du; ok, nå sprakk jeg litt. Men alt er ikke forgjeves alikevel. I morgen kan jeg starte på nytt Om du greier å bytte ut et usunt måltid med et sunt et er jo det mye bedre enn ingenting.. Masse lykke til fine du!
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 8. mars 2010 #5 Skrevet 8. mars 2010 Jeg har ingen "slankeerfaring" men har bestemt meg for å gå ned. Kiloene viser at BMI har tippet over til overvektig. Har ikke tenkt å gå på diett, men ha fokus på mer protein og mindre raske karbohydrater. Ingen store trimplaner, men målet er å være mer aktiv i hverdagen. Trille turer, bruke min nye rockering og ikke sitte så mye med rumpa ned i sofaen. Snop i uka er fy fy, har klart å holde meg unna kjøkkenskapet ei hel (hverdags-)uke. Har satt fram mandler på benken, så da styrer jeg dit hver gang lysta kommer. Kanskje jeg egentlig er sulten eller tørst... Det er lov å smake noe godt i helgene, men jeg må jo ikke stappe i meg for det. Tenker at alle monner drar! Ikke viktig for meg å gå ned fort, viktigere å få en sunnere livsstil som jeg kan holde på. Man kan begynne i det små også...kanskje motivasjonen kommer etterhvert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå