Gå til innhold

dere som er sykemeldt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge var dere i arbeid før dere ble sykemeldt? Hva er dere sykemeldt for og hvor mange prosent er dere sykemeldt??

Bare nyskjerrig, jeg går fremdeles i fullt arbeid, men er utrolig sliten og har veldig vondt i bekkenet nå, så vurderer om jeg kanskje må sykemelde meg noen prosent iallefall??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har vært sykemeldt siden 26.januar pga bekkenløsning. er 100% sykemeldt..

Skrevet

Denne gangen holdt jeg ut på jobb inntil uke 20 før bekkenløsningen slo meg ut, siden da har jeg vært sykemeldt 100 % og sånn fortsetter det de siste 3 ukene før permisjon også, blir mest sannsynligvis sykemeldt etter fødselen også pga bekkenets tilstand, så mannen får overta min permisjon i noen uker og kan være hjemme med oss, ta vare på lillegutt og storebrødrene og moren også. Da mannen jobber offshore (6 ukers vekk) og vi ikke har noen andre som kan hjelpe oss er jeg 100 % avhengig av å komme meg på beina igjen, før han reiser på jobb.

Du må ha masse lykke til med helsa, pass på den for det er ingen som takker deg når du ikke greier å fungere lengere hverken på jobb eller hjemme ;)

Skrevet

Vært i samme jobb i 1 år før jeg ble gravid.

Ble 50% sykmeldt i oktober pga bekkenløsning, og null tilrettelegging.

Ble nå 60% sykmeldt ut sv-skapet.

Skrevet

Aktiv sykemelding med tilrettelegging fra uke 22,pga bekkenløsning.100 % sykmeldt fra uke 33.

Skrevet

50% sykemeldt siden uke 32 pga energimangel og vonde kynnere...

Skrevet

Jobber på småbarnsavdeling og har vært plaget med bekkenet siden 4. mnd. Har vært borte 100 % inni mellom, og begynte å gå 50 % sm med resterende tilrettelagte oppgaver fra 4,5 mnd. Det fungerte greit, helt til vi slapp opp for tilrettelagte oppgaver, bekkenet ble verre og jeg følte meg presset til å gjøre ting jeg ikke burde på jobb. Har nå vært sykemeldt fullt fra uke 25 og tviler på jeg kommer tilbake på jobb før etter permisjonen. Husk at det er ingen som takker deg hvis du sliter deg ut. Man blir utnyttet i en presset hverdag, ta hensyn til babyen :)

Skrevet

40% sykemeldt fra uke 26 ca pga bekkenløsning slik at jeg ikke orket være hele dagen på jobb uten store smerter (ganske stillestittende kontorjobb). Hadde i tillegg tilrettelegging fra arbeidsgiver.

Fra uke 32 sykemeldt i 100% pga mange og vonde kynnere som Føden er litt redd for at kan fremprovosere for tidlig fødsel. Jeg skal derfor ikke tilbake på jobb før permisjonsstart, men hvile på sofaen. Er uke 33+5 nå.

Skrevet

Jeg har vært helt eller delvis sykmeldt siden uke 4. Begynte med kvalme og lite energi og fikk bekkenløsning i uke 8. Har vært mye plaget med bekkenet, så det er det som har hindret meg mest.

Jeg har ikke jobbet 100 % etter uke 4. Men har vel stort sett prøvd meg på det meste annet. 20-60% sykmeldinger, og aktiv sykmelding. Har vært deilig å kunne være litt på jobb om ikke annet så for det sosiale, men nå har kroppen sagt i fra at nok er nok. Blei 100% sykmeldt i uke 25.

Kjenner at det er godt for kroppen å ta det med ro, og det er godt å klare å gå inn på kjøkkenet for å finne mat og sånt uten å ha alt for vondt.. Når jeg jobbet klarte jeg ingenting når jeg kom hjem.

Gjest Mangebarnsmamma *høygravid*
Skrevet

Jeg har vært sykemeldt leeenge (sukk). Begynte med 40% sykemelding i ca uke 12 pga kvalme og utslitthet (type: bare gråt og sov når jeg var hjemme). Gikk over til 50% etter noen uker, deretter i aktiv sykemelding i 12 uker frem til sist uke. Nå 100% sykemeldt de siste dagene (permisjonen starter om to dager). Hele tiden har det vært kvalme, oppkast og trøtthet som har plaget meg; sovet flere timer hver dag, samt fulle netter (9-10 timer). Har blitt ordentlig tatt på senga av tilstanden min, for har hatt typisk "lette" svangerskap tidligere. Har også hatt mye dårlig samvittighet for jobben, men har nå klart å legge den bort (det hjalp å være aktivt sykemeldt og gjøre en innsats når jeg kunne). Sykemeldingene har gjort at jeg har klart å fungere hjemme - og har beholdt vettet! Har 5 andre barn (hvorav en med spesielle behov) så hadde ikke klart meg i full jobb desverre:( Det er ikke gøy å føle at man ikke gjør sin samfunnsinnsats, men har bare måttet akseptere at i dette svangerskapet gikk det ikke.

Skrevet

Hele svangerskapet, minus 1 mnd ( november), har hyperemisis, bekkenplager, vært ut og inn på sykehuset pga nedsatt immunsforsvar. Men nå er jeg mest sliten, bekkenplager, og kvalmen gir seg jo aldri virker det som. Er i uke 30 nå. Er 100% sykemeldt.

Skrevet

100 % sykemeldt fra uke 24 tror jeg det var. Er i fin form, men legen har sykemeldt meg pga risikosvangerskap.

Skrevet

Ble sykmeldt 4dager før jeg gikk ut i permisjon.

Har jobbet 100% helt til da, men begynnte da å få tunge,smertefulle kynnere, så legen ønsket at jeg skulle ta det pent og rolig siden hodet har festet seg og jeg er fødeklar. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...