Gå til innhold

den 3. er en luring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter nå her og venter på nr 3. Eller det vil si at ventetiden har ikke begynnt helt enda, ennå 5 uker til termin...

Uansett, så har jeg to relativt lette (dersom man noen gang kan kalle en fødsel for lett) fødsler bak meg.

Med første mann tok fødselen 5 timer fra vannet gikk hjemme. ca 4 timer med rier.

Andre ganger tok fødsel 2 timer fra vannet gikk hjemme og 1 1/2 time med rier.

Nå er jeg veldig spent på nr 3. Håper selvfølgelig at denne fødselen vil gå like greit. Men vannavgang hjemme og påfølgende grei fødsel.

Nå er det slik at jordmoren min demper hele tiden forventningene mine. (forstår hun også altså:)) Hun sier at 3. mann ofte er en luring...

Hva er deres synspunkter og erfaring med det?

Kan også legge til at det er 2 1/2 år mellom mine to første og 2 år mellom 2 og 3. Så det blir faktisk tettere fødsler nå... Tror dere at mellomrommet mellom fødslene også har noe å si for hvor lang tid neste fødsel tar??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine to første var omtrent som dine, og de var født i uke 37. Er nå i uke 38 og har mye kynnere denne gangen. Det har jeg aldri hatt før så det er i hvert fall noe annerledes. Jeg tror at 3. fødsel blir like greit som de to forrige uansett hva de sier om at 3.mann er ne luring... Stor fare for at eg får sjokk når fødslene evt starter med rier og drar ut i langdrag... Lykke til!

Skrevet

Hei, vet bare at statistisk så er fødsel nummer to raskest av alle fødsler, også for de som får mange barn:)

Skrevet

Smilte litt når jeg så innlegget ditt....:-) Min 3 fødsel ble slik jordmora di beskriver...på og av med rier.Det er 21 mnd mellom 2-3 fødsel her...

Håper ikke det blir sånn for deg fordet,det skjer vel kanskje ikke med alle..:-))

Lykke til!

Skrevet

De jeg kjenner og de i min famile som har fått nr 3, har hatt fødsler som ligna på nr 1 eller verre/lengre, mens nr 2 har vært en kjempefin fødsel. Jordmora mi sa også det, nr 2 gikk ofte veldig greit mens nr 3 var værre, de vet ikke hvorfor det er slik men det stemmer nesten alltid.Hun anbefalte meg tilogmed å tenke nøye over om jeg ville ha epidural fordi det kunne ødelegge/dra ut den fine flyten en nr.2 fødsel ofte har.. Jeg skal ha nr 2., nr 1 var så ille at jeg tenker nr 2 bare må bli bedre:)

Skrevet

Jeg fikk også høre av jordmor at nr 3 ofte var en luring.... Var veldig spent på hva jeg kunne forvente meg, ettersom jeg hadde to veldig ulike fødsler bak meg.

Nr 1 tok 35 timer og var en veldig komplisert fødsel

Nr 2 startet med vannavgang og harde rier umiddelbart, og tok 2.5timer!

Nr 3 startet også med vannavgang, men ingen rier kom...... Så var litt i villrede..... Reiste til sykehuset for sikkerhets skyld siden det gikk så fort forrige gang,.... Fire timer etter vannavgang kom første ri, og da gikk det faktisk fortere enn sist - 2 timer!

Så var vel en "luring" mht rier, men absolutt mest lik fødsel nr 2!!!

Alle tre er gutter og veide mellom 3,3 og 3,7 kg, 3,5 år mellom de to eldste og akkurat 3 år til lillebror!

Har hørt at hvis det er mer enn 5 år mellom fødsler, er det som førstegangs å regne.....

Skrevet

Jeg har også hørt at jordmor sier at nr 3 er en luring, men at i det ligger det mest at det kan ta litt tid før det kommer ordentlig i gang. Hun mener at når det først skjer så kan det skje veldig fort med nr 3. Jeg har født på 6 og 3 timer de andre gangene (det er 8 og 5 år siden).

Jeg har også spurt henne om det har noe å si at det er så lenge siden jeg fikk de 2 andre, men det skal visst være uten betydning...

Jeg har gått med mensmurringer nå i noen dager, og venter bare på at det skal eskalere, men venter forgjeves kan det virke som. Har 5 dager igjen til termin.

Skrevet

interessant å høre:)

blir spennende å se hvordan fødsel nr. 3 blir. Uansett er det ingen fasit på fødsler noen gang desverre, har jo flere venninner som har slete mer med nr. 2 enn en og andre som får lettere fødsler for hver gang.

Tiden vil vise...

Tenker litt som så at siden dette er siste gangen, så skal jeg klare hva som helst, egentlig prøve å nyte alt jeg kan klare å nyte av gleder og spenning i alle fall, for dette får jeg ikke oppleve igjen...

Skrevet

Venter på nr tre nå, har 3 dager til termin og i mitt tilfelle er nr tre en luring.

Første fødsel startet med vannavgang 5 uker før termin, 2 timer aktiv fødsel til han var ute.

Nr to startet med vannavgang, 2 uker før termin, 45 min aktiv fødsel til han kom.

Her sitter jeg etter en bomtur på sykehuset grunnet falskalarm, med masrier på tredje dag, mye vonde kynnere med ekstremt nedpress og 3 cm åpning. Har likevel ikke tro på at det blir fødsel de nærmeste dagene.

Alle jordmødre jeg har pratet med dette sv.skapet har sagt at nr tre ofte er en luring, men jeg hørte bare på dette med et halvt øre; var brennsikker på at denne fødselen kom til å skje slik som de andre; før termin og med vannavgang. Men neida...

Men det er jo litt spennende å få oppleve å gå å lure "skjer det i dag?", det har jeg ikke rukket med de to første....-bare det ikke går så mange dager mer (-:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...