Gjest sug lut Skrevet 8. mars 2010 #1 Skrevet 8. mars 2010 Kan det slutte snart? Når minste spyr og har det trist, må jeg underholde og trøste. Når største spyr ei hel natt må jeg la være å sove. Og når mannen spyr-eller-tror-han-spyr er det bare meg igjen som er oppegående. Og det er gjerne 48 timer på dem hver, og jeg får ikke engang spysjuka sjøl og kan flate ut og bli mage- og tarmtømt, ser det ut som, jeg skal bare gå her som et slags tyende og vaske sengetøy og sofatrekk. Jeg er så lei at jeg kunne spy - men neida!
Patetica fåkksi Skrevet 8. mars 2010 #2 Skrevet 8. mars 2010 Det aller verste er jo når mannen er syk, selv om han egentlig nesten ikke er syk i det hele tatt. Og du har to av dem, og min fulle medlidenhet.
Anne-B. Skrevet 8. mars 2010 #3 Skrevet 8. mars 2010 Huff, av den langvarige sorten? Håper dere snart er ferdige med dritten.
Gjest sug lut Skrevet 8. mars 2010 #4 Skrevet 8. mars 2010 Det virker ikke som selve spyinga er så langvarig, men at de blir så slått ut etterpå - en ting er at jeg da i alle fall rekker å vaske unna spy før nestemann skal i gang (men dæven så lei jeg er av å vaske overmadrasser og sånt), men det trekker jo ut for hele huset, om du skjønner... Mulig jeg skal feike en 48-timer sjøl, bare for å få ligge helt stille...
Gjest sug lut Skrevet 8. mars 2010 #5 Skrevet 8. mars 2010 Aaaa, så lei (sorry, jeg gjentar meg selv med stor innlevelse). Nå tørker det tøy overalt. Ingenting av lure interiør-greier slår effekten av overmadrass og sengetøy over stolrygger. Hadde ikke tenåringer vært så jævla rotete hadde de ikke greit å spy på et dusin halv-vrengte t-skjorter og annet klesrask som lå på gulvet... det hadde hjulpet godt, gitt. Og så skal man liksom jobbe oppi dette.
Anne-B. Skrevet 8. mars 2010 #6 Skrevet 8. mars 2010 Vi andre som ikke har tenåringsbarn (enda), får i alle fall noen gode tips. Det er synd du ikke får spydd på dine klær, slik at de andre må vaske.
Gjest sug lut Skrevet 8. mars 2010 #7 Skrevet 8. mars 2010 Ja, det er faktisk et kjempetips: hvis noen begynenr å føle seg det minste ugne, så rydd unna alt på gulvet rundt dem. Det forenkler stort. Tillat i tillegg kun kosedyr som tåler vask. Men stakkarn som ligger oppe nå er uskyldig, i og for seg, han var frisk da han la seg og våkna av fontenespy...
Anne-B. Skrevet 8. mars 2010 #8 Skrevet 8. mars 2010 Yngste her fontenespydde i søvne. Jeg satt spyvakt inne på rommet, og skjønte hva som kom. Ropte på pappaen, som kom og hjalp til å holde henne, og hun sov seg like greit gjennom hele greia. Særeste jeg har sett, hva spysjuke angår. Vi har kler putepartiet i senga med tisselaken og håndklær når de er dårlige. Så blir det som regel kun med det ene første helskiftet, om vi er heldige.
blomstre Skrevet 8. mars 2010 #9 Skrevet 8. mars 2010 Å, jeg er glad jeg heller er på jobb! Må si jeg har sluppet billig unna det med spy til nå, min tid kommer vel... Her går det mest utover bilen...
Gjest Siklerotte Skrevet 8. mars 2010 #10 Skrevet 8. mars 2010 Jo, takk - og veldig enig. Kom deg vekk, spy! Så du har all min sympati, fra et spyhus til et annet!
Gjest sug lut Skrevet 9. mars 2010 #11 Skrevet 9. mars 2010 Gikk visst på trynet i går, ikke bokstavelig talt men i alle fall billedlig - kræsja og sovna så fort det kom noen hjem som kunne ta over minsteungen og sov i femten timer med klærne på. Så Lammekjøttmannen, du får oppdatere meg på toget, og forsikre om at jeg var veldig savnet og at det neste ikke ble noe tog uten meg. Det ville uansett samsvare med avisdekninga, ser jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå