Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #1 Skrevet 8. mars 2010 Når jeg og sambo flyttet sammen, så flyttet jeg inn hos han, han leier av bestevennene sine.. Siden jeg har hørt at slikt er problematisk, så grua jeg meg litt.. Men, den tiden vi har bodd her, har vært kjempe herlig :-) en trapp opp, og vi er hos vennene våre.. Men, det skulle vist endres nå! De var borte denne uka på ferie, og vi skulle hjelpe til med kattene dems.. Det er ikke første gangen vi gjør det. Alt gikk som det skulle fra våres side, vi gikk opp til dem 2 ganger mens de var borte, første gangen for å hente inn posten og kattene.. andre gangen for å slippe ut igjen kattene.. De kom hjem på fredag, og da startet problemet :-( De mener bestemt at det er en del mat/godis som er borte, og de snudde seg automatisk rundt og skyldte på oss.. Det var ikke noen tanker først eller noe! Vi vet det ikke er noen av oss, hvorfor skulle vi stjele mat? eller noe annet?? vi har en god nok økonomi, og bor ikke så langt unna butikker! Det viser seg også at de har blitt borte 4000 kroner hos dem, og det skulle vi vist også få skylden for på lørdag! Jeg ble sjokkert, såra og skuffa.. Samboeren min ble veldig skuffa selv, de er jo de han så som sine beste venner! Vi har ikke pratet stort med dem etter det, vi prøvde å bevise vår uskyld, men det spilte vist ingen rolle for dem.. Vi flytter heldigvis til et hus neste månde.. Men gruer meg til denne månden! Vi skal høre med han vi skal leie huset av, om det er murlig å flytte inn litt før.. Blir kvalm av å gå hjemme om dagen, jeg er hjemmeværende pga sykdom, og alle andre i huset er borte på dagtid. Er så redd for at noe nytt skal bli borte, og at jeg skal bli den skyldige da :-(
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #2 Skrevet 8. mars 2010 Vet ikke hva jeg kan si jeg. Det er jo sjokkerende når slikt skjer, men at de automatisk klandrer dere?! Forstår dere vil flytte ut fort jeg ja.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #3 Skrevet 8. mars 2010 Uff, for en ekkel situasjon! Det er bare å gå med hevet hode, dere vet at dere er uskyldige. Forhåpentligvis kommer sannheten frem en dag. Du får prøve å tenke at en mnd går fort, kanskje dere kan reise litt bort en del av tiden så dere kommer dere litt unna? Besøke slektniner eller andre venner?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #4 Skrevet 8. mars 2010 Ja, det var veldig overraskende at de klandret oss.. Trodde vi var såpass gode venner at de stolte såpass på oss også, vi har hele veien stolt 100% på dem, om vi dro bort, så vi aldri noe problem i å få dem til å gå inn med posten for oss, om vi var borte i lang tid spurte vi om en av dem kunne være litt nede hos oss, så det så ut til at det var noen hjemme (det er en del rariteter som skjer i nabolaget)
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #5 Skrevet 8. mars 2010 Nei, det er ikke så morro. Ja, vi er helt uskyldige, men trodde virkerlig at de stolte såpass på oss også. Vi har besøkt en kopis i helga. Og blir vel så vi drar bort litt av og til fremover, men ville vært greit å få flytte snart, jeg reagerer med fysisk kvalme nå, er alene i huset i dag, og livredd for at noe mer skal bli borte, og at de skal skylde på meg igjen :-( Huset vi skal leie, er under oppussing, nå er det bare noen fliser på badet igjen, så vi skal spørre til helga om vi kanskje kan betale husleia for de to første måndene, og flytte inn nå, så kan vi hjelpe til med badet. HI
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #6 Skrevet 8. mars 2010 .. kan hende utleier er sleip.. har dere betalt dep? Da kan du nesten være sikker på at dere ikke får igjen alt... HUFF, kom dere vekk derfra! Dårlige venner dere har. De burde ha SPURT dere og ikke BESKYLDE dere.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #7 Skrevet 8. mars 2010 Vet ikke jeg :-/ ble baresjokkert.. Sambo flyttet inn her ca 4 månder før vi ble samboere, vet ikke om han har betalt noe dep. har aldri spurt om det :-O Er ike så lett å komme seg bort heller, men krysser fingrene for at vi kan flytte til det nye huset så fort som mulig!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #8 Skrevet 8. mars 2010 Jeg sier ikke at deres venner har rett, men bare for å fortelle fra den andre siden så har jeg en historie.. Jeg og samboer var borte på ferie, og søstra hans og hennes samboer skulle ta inn post og vanne blomster. I tillegg skulle de få dusje hos oss siden de pusset opp sitt eget bad. Første kvelden jeg er hjemme igjen skal jeg ta en dusj, og da faller dusjdøra av. Viser seg at festet nederst er knekt av, og dusjdøra er ødelagt (og siden vi har dusjhjørnet måtte vi ut å kjøpe nytt). Døra var i orden når vi dro, den er tydelig knekt av, altså ikke slitasje, men noen har lagt vekt på døra. det har jo ikke vært noen andre her som vi vet om enn søstra og typen, så hvem skal da ha skylda? Vi valgte å ikke si noe om det, kjøpte nytt kabinett og ordnet det selv, men det var innmari sure penger..
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #9 Skrevet 8. mars 2010 Den er jo forståerlig. Men synes det var noe åpenlyst at det da var de som hadde ødelagt den, en unskyldning, og en betaling er saken der! Men som jeg skrev (mener jeg skrev det!), vi hadde ikke nøkelen dems hele tiden, fikk beskjed om å henge den opp der de pleier å henge den opp ute.. Jeg har sagt det til dem før, at de fleste kan jo se at nøkelen ligger der, men de mener at det er ikke noe problem.. Nabolaget vårt sliter også med "merkelige" hendelser, knuste ruter på uskiltet bil på p-plassen, blomsterbedd som øderlegges ol.. HI
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #10 Skrevet 8. mars 2010 Oi, det med nøkkelen var ikke skrevet i toppen. Men som jeg sa nå: nøkkelen dems hang ute på en fast plass, om noen kan ha sett dem (eller oss!) henge den opp der, så er det jo lett å komme seg inn/ut der :-( HI
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #11 Skrevet 9. mars 2010 Liten oppdatering: Vi prøvde å prate med utleier i går, full nekt for at hun hadde anklaget oss, så jeg viste henne meldingene, og sa at det kom jo klart frem i meldingene, og vi ville gjerne prate ut om det, finne en løsning, så vi kunne gå tilbake til å være venner, da ble hun sint, og ba oss komme oss ut av stua hennes og "ned igjen, der vi hørte til".. Ble så lei og frustrert, vil jo ikke miste vennene våres over noe så dumt! Ca 2 timer etter ringte han vi skal leie huset av :-) Vi er invitert dit på søndag, han regnet med at da ville han være ferdig med siste rest, så vi skulle få se sluttresultatet, samtidig som vi skal få satt opp en leie kontrakt! Han sa at om alt ordnet seg på søndag, så kan vi flytte inn når vi vil! Aldri vært så lette og så fortvila på samme gang!
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #12 Skrevet 9. mars 2010 Leste dette i går også, men hvordan kan man egentlig svare på slikt?! Men, får prøve i dag da Er syn utleieren deres ikke vil prate med dere om det i det hele tatt! Siden dere opprinnelig er venner, så burde hun/de hvertfall kunne prate med dere om det på en fornuftig måte. Men, er da bra dere får flyttet ganske så snart da så dere kan få denne skrekk hendelsen på avstand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå