Gå til innhold

Sinnsyk tørr hud - et symptom? + tips om fuktighetskrem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er gravid i uke 15, og har den siste tiden fått sinnsyk tørr hud på kroppen, spes. mage, rygg og bryster. Flasser av verre. Smører meg et par ganger om dagen, men blir like fort tørr igjen! Nevnte dette for mannen imorges, og han sier; "ja, sånn var du jo sist gang også". Dette husker han av alle ting? Ellers går d meste i glemmeboken;) Er jo ikke så lenge siden sist, lillegutt er 16 mnd, men mye er glemt hos meg! Biologisk? JA!

Så nå lurer jeg på om den tørre huden skyldes graviditeten?

Noen som har en sinnsykt bra fuktighetskrem å anbefale? (Som ikke koster skjorta!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har samme problemet, men om det er graviditeten eller tilfeldigheter vet jeg ikke:)

Det jeg synes fungerer best, hvis du har litt tid på morningen, er å ikke tørke meg etter dusjen, men bruke babyolje og lufttørke:)

Skrevet

Ja, det er nok pga graviditeten for det er mange som skriver om det her inne. Jeg har samme problem, men bare i ansiktet. Blæ! Flasser både på nesa og i panna til tider. Ikke pent...!

Vet at Biotherm har en krem som skal være helt fantastisk: Biotherm Lait Corporel Body Lotion. Mange venniner av meg har brukt denne både før, under og etter graviditeten. De påstår at det var det eneste som hjalp. Den er ikke superbillig. Koster 275 kr på nettbutikken til Estethique - jeg slo det opp for deg. Men heller kanskje en skikkelig krem som hjelper, enn to som bare legger seg utenpå huden uten effekt? He he. Min filosofi.

Ps er lurt å ikke dusje overdrevent da det også tørker ut huden. Og så er det lurt å ikke bruke så sterkt parfymerte dusjsåper. Heller noen milde med fuktighetsgivende ingredienser.

Skrevet

For meg er det en blanding av været og graviditeten, tror jeg.

Den tørre kalde vinteren gir meg veldig tørr hud, men synes det har vært mye verre etter at jeg ble gravid.

Jeg flasser ikke, men det er synlig knusktørr hud på kroppen min, ja. Jeg bruker også babyolje-trikset, også har jeg lånt minis krem der det begynner å klø infernalsk. Men den er ganske dyr, har kjøpt den for lett atopisk hud.

Til hendene har jeg en veldig fet og god fra Mary Kay.

Skrevet

Har forresten hatt litt bedring av å ikke dusje to ganger om dagen....Dusjer jo i govarmt vann fordi jeg er så frossen, og det er garantert ikke bra, hehe

Men jeg trener ganske mye, så derfor blir det jo ekstra dusjing også.

Skrevet

Jeg har det også sånn, ekstremt på beina...

Og jeg bruker A-krem (den brune krukka) og den hjelper veldig, men må smøre morgen og kveld for å holde det i sjakk, prøver å ikke dusje hver dag, det hjelper også...

Skrevet

Rød Apoobase som du kan kjøpe på apoteket. Er veldig fet, men trekker godt inn i huden. Brukte den også ved forrige graviditet. Hadde da prøvd det meste av oljer og dyre lotioner. Den hjelper garantert:))

Skrevet

Jeg har begynt å flasse i pannen og på nesen. Aldri gjort det før! Det har hjulpet å slutte å bruke såpe i ansiktet. Bruker Bioterms øyesminke-fjerner men bortsett fra det kun vann. Og bruker også A-krem.

Skrevet

I ansiktet bruker jeg en skrubbevott og a vitamin krem. det har holdt huden min pen. Babyoljetrikset bruker jeg også. I tillegg til å fått verdens mykeste hud klør jeg ikke lenger! :-D Hendene mine har tilogmed begynt å flasse. smører med glycinello fra apoteket før jeg legger meg. den er skikkelig fet og god. eneste som hjelper på de sprukene hendene til kjæresten også, han jobber ute hele året. :)

Har lest at man skal bli varm av graviditeten jeg, har frøset konstant i 3 måneder nå. og varme dusjer er himmelen, desverre ikke for huden da..:S

Skrevet

Sverger til babyolje på hele kroppen, ellers hadde jeg klødd meg ihjel... Har aldri problem med dette ellers.... Bruker Avene sin krem til ansiktet. Samboeren bruker samme merke på en krem til hendene, for ekstrem tørr hud som sprekker og blør. Har også brukt en av deres kremer for eksem. De har mange forskjellige som virker! Har prøvd en del andre, som bare svir. Tross i at alle er kjøpt på apoteket. Nå er ikke akkurat Avene-kremene billige, men de er veldig godt og man kan få med seg tester før man kjøper.

Skrevet

Jeg har også (hatt) meget tørr hud. Det skyldes nok graviditeten. Kulde hjelper jo heller ikke.

Jeg bruker Aderma Xomega dusjolje og fuktighetskrem. De er fantastiske og hjelper meg veldig bra! Inneholder ikke parfyme og parabener:-) Kjøpes på apotek. Man skal ikke bruke Aderma-produktene hvis man er allergisk mot havre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...