Gå til innhold

forbanna og skuffa over svigermor.. (litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min svigermor har altid kommet over enns, har hatt kjempe god kontakt..

Så kom gårs dagen :-(

Vi var hos svigeremor på besøk i går efta.. Mens sambo var og hjalp svigerfar med traktoren hans, så flyttet jeg og svigermor oss inn i stua, for å ta den vanerlige kaffeslarven vår..

Men, denne gangen skulle det ikke bli noe hyggelig :-(

For 3 månder siden hadde jeg SA i uke 21.. Min svigermor satte seg da ned i går, og fortalte meg ganske så direkte at det var MIN feil at vi hadde mistet ungene (tvillinger), siden jeg tok vaksinen mot svineinfluensaen!

Jeg ble overtalt av jordmor og lege til å ta vaksinen mot svineinfluensa i september.. Et valg jeg angret hele veien, var livredd for at den skulle skade ungene våres.. Når jeg da mistet var jeg helt fra meg, helt til midten av januar.. Vi kom inn på sykehuset igjen, for å få vite hva som hadde gått galt. Legen ga klar beskjed med en gang, dette var en uheldig situasjon, vaksina var ikke grunnen til dette tapet. Jeg hadde en infeksjons sykdom i blodet..

Forklarte jo dette til svigers og alle andre kort tid etter.. Men likevel slo hun da til med denne påstanden, jeg forklarte tålmodig nok en gang, at legene hadde funnet grunnen, og til og med viste hvorfor jeg var blitt syk i blodveiene.. Men, hun sto på sitt..

Jeg ble forbanna, men prøvde å kontrolere meg, fortalte halv rolig, at enda hun trodde det, så ble det totalt feil å skylde på meg, som om jeg ikke hadde nok problemer med tapet av ungene.. Men, hun ga seg ikke..

Jeg gikk da ut, klarte ikke mer, sambo så meg komme strigråtende. Måtte jo forklare situasjonen, og han gikk inn til mamman sin og pratet med henne. Tror ikke det var noe hyggelig samtale, når han kom ut igjen var han sint, ba meg sette meg i bilen.. På vei hjem ble jeg bare sittende å gråte, gråt stort sett hele natta også.. Er så sliten! Som om jeg ikke vet det fra før, at det er min feil! Joda, jeg kunne jo ikke vite jeg hadde en infeksjon, MEN, det var jeg som hadde den, og det var mitt blod som ga ungenes morkaker infeksjonen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, noe så utrolig slemt! Skjønner at det ikke er lett, men løft hodet og tørk tårene. DET VAR IKKE DIN SKYLD!

Håper hun tar til vettet og ber om unnskyldning. Dette var dårlig gjort.

Skrevet

Det er ikke din skyld og din svigermor virker veldig umoden og ufølsom.

Skrevet

For det første vil jeg si at du har en super, flott og fantastisk mann som støtter deg ;-) Godt han fikk røsket litt i moren sin. Tror nok hun fikk høre noen gloser fra mannen sin etter dere dro også.

Du vet sannheten, og det er det viktigste!

Tipper svigermor kommer krypende tilbake med halen mellom beina for å be om unnskyldning.

Lykke til videre med prøvingen på ny spire :-) Håper den/de klorer seg fast i 9 mnd.

Stooor klem.

Skrevet

Du har all grunn til å være forbannet og skuffet. Maken til oppførsel er det lenge siden jeg har hørt. At du mistet var uflaks og ingens skyld!

Jeg synes du har krav på en STOR unnskyldning fra din svigermor, jeg snakker krypende-kysse-dine-føtter-og-love-gull-og-grønne-skoger-unnskyldning. Tror ikke jeg hadde satt mine ben i hennes hus eller at hun hadde fått komme til meg før det hadde skjedd. Nei, vet du hva, svigermoren din er ei hurpe!

Skrevet

Vet ikke jeg, føles som om det i det minste var delvis min skyld.. burde reagert på at jeg følte meg slapp kanskje! I det minste gått til legen og forlange en blodprøve for å utelukke at noe var galt?! Jeg var slapp og sliten hele veien, første 4 månder var jeg stup kvalm, så trodde det fortsatt bare var det som hang igjen :-( hvordan kan man være så blind :-( som om gravide aldri blir syke?!

Huff.. Skal kontakte legen min nå, tror jeg trenger noen å snakke med..

Skrevet

Det er helt normalt å analysere hele svangerskapet i hodet sitt, og til en viss grad klandre seg selv ¨når man har mistet fosteret/fostrene sine. Det er IKKE normalt for andre å klandre moren. Du vet nok selv at det ikke var mulig for deg å forutse dette. Det er ikke din feil. Svigermora di må være helt sprø??

Skrevet

Kjære deg, dette var IKKE din skyld! Det må du aldri tro, du kan ikke noe for at du ble syk.

Svigermoren din er en ufølsom heks som bare har å holde kjeft.

Skrevet

Forferdelig ufølsom dame, blottet for folkeskikk. Selv om det faktisk hadde vært vaksinen som var årsaken, hadde det vært totalt uhørt oppførsel.

Veldig godt at samboeren din støttet deg, skjønt det skulle jo strengt tatt bare mangle.

Svigermoren din skylder deg en unnskyldning. Hold deg unna henne i mellomtiden, hun er åpenbart ikke bra for deg nå.

Lykke til med alt!

Skrevet

Jeg tror dette er første gangen jeg med hånden på hjertet har vært enig i et "min svigermor gjorde"-innlegg her inne!

Hun tråkket fullstendig over alle grenser og støvleskaft, og det var godt at mannen din tok henne for seg. Det var godt å lese. Det er ikke din skyld at du mistet babyene dine, det var en rekke uheldige omstendigheter, og svigermoren din er totalt blottet for alle antenner om hun ikke holder kjeft når du poengterer dette.

Synes du skal la henne komme til deg neste gang, og be om unnskyldning. Frem til det, hadde jeg holdt avstand. Hun tråkket over alle streker, noe helt vannvittig.

Nok en gang, bra at mannen min gav henne beskjed!

Lykke til!

Skrevet

Huff!! Det var slemt i grader,vil bare si at DEt ER OVERHODET IKKE DIN FEIL,og din svigermor må ha mangel på sosiale antenner!

Skrevet

Uansett hva som er grunnen til at du mistet tvillingene var det IKKE din skyld!!

Du må ikke sitte nå i ettertid å tenke at dersom jeg hadde gjort ditt og datt, dersom jeg hadde reagert på det og det så hadde det ikke skjedd! Alle er slappe og kroppen blir så endret av en graviditet at det er helt umulig å kunne reagere på små ting som kan være tegn på noe galt!

Din svigermor gikk laaangt over streken. Kjempebra at du har en mann som tørr å si imot sin mor, det er det ikke alle som gjør. Får håper hun får kjeft av sin egen mann også og må krype til korset å be deg om unskyldning!!

Selv om det er vanskelig så ber jeg deg om å glemme denne kranglen dere hadde. Du kunne ikke gjort noe annerledes og du kan ikke klandre deg selv!

Skrevet

Hei,

Så utrolig leit at dere mistet barna deres ..:(

Dessverre skjer det jo innimellom - og denne gangen var det deres tur.

Men du må ikke føle skyld for dette!

Det er IKKE din skyld!

Svigemoren din høres utrolig slem ut i dette tilfellet!

Kan ikke forstå at noen kan si sånne fryktelige ting..

Sender deg en stor & god klem!

Skrevet

Takk for svar til dere alle.. Føler meg fortsatt matt og sliten..

Har hatt en tlf samtale med legen min nå, han skulle sette opp en samtale til meg med min tidligere psykolog..

Samboeren min er en herlig, herlig mann <3

Kommer ikke til å prate med min svigermor på en stund.. Trenger å få denne hendelsen på avstand nå.. Samboeren min har sagt det til henne; om hun ikke unskylder sin påstand, er hun ikke velkommen hos oss, og vi vil ikke komme til dem heller.. Svigerfar er derimot velkommen, han hadde vist gitt noen sanhetens ord til henne når vi hadde dratt..

Blir så oppgitt over det hele.. Vi skulle lissom ha det godt igjen nå, vi er prøvere igjen, skal flytte inn i drømme huset vårt og sambo har fast jobb fra neste månde.. Men i stedet føler jeg meg bare tom innvendig, som om noen har revet opp igjen hullet i hjertet mitt..

Det går ikke en dag uten at jeg tenker på de to små, vi besøker dems grav hver første lørdag i månden (i desember besøkte vi grava dems 3 ganger)..Hadde enderlig kommet over den verste sorgen, men nå føler jeg bare for å krølle meg sammen i en ball og gjemme meg fra omverdenen :-(

Skrevet

Så trist! Uansett hva som forårsaker enn abort så er de ikke DIN skyld!

Miste tvillinger i uke 21..jeg for frysninger!

Du har jo nok med din sorg om ikke svigermor ska si sånt!

FY søren så slem hun er!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...