RockMyWorld Skrevet 8. mars 2010 #1 Skrevet 8. mars 2010 Først blendahvit test, 5 min etter blødning i morgest! ååååååååååååååååååååååååååååå........................... Lurer på videre prosedyre nå, om jeg selv må ta kontakt med riksen for ny oppstart?! Må uansett ringe å få svar på blodprøve så da sier de kanskje noe om det da! Håper dere andre lykkes bedre enn meg denne pp
TanteTroll Skrevet 8. mars 2010 #2 Skrevet 8. mars 2010 Hei! Det var synd at det ikke gikk denne gangen. Hvis du har tatt blodprøve i dag, har du sikkert allerede fått svar på hva som skjer videre. Men hvis ikke; kanskje du får tilbud om å prøve i naturlig syklus? Hvis ikke skal du sikkert ringe inn neste gang du får tr for å avtale oppstart på pergo. Ikke gi opp - plutselig går det bra:-)
*Smiley* Skrevet 8. mars 2010 #3 Skrevet 8. mars 2010 Det var synd:( Krysser fingrene for at det går neste gang!! Klem
RockMyWorld Skrevet 8. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 8. mars 2010 Takk for det! Skal ta blodprøve først på onsdag, får vel høre hva som skjer videre da. Håper det blir forsøk i naturlig syklus også!!!!! Meeen, det kan vel også hende det isteden bli ny lap før vi kommer igang med noe mer :-( Uansett, som et aldri så lite lyspunkt på denne dagen bestemte min datter i super trass alderen seg for at hun skulle være verdens søteste i dag, så hun har fått meg til å le hele tiden. Hun gjør seg til og synger sanger og er bare et lite mirakel! Får fokusere på det positive og hvor utrolig heldige vi er som i alle fall har fått henne....
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 8. mars 2010 #5 Skrevet 8. mars 2010 Det var leit å høre! Jeg håpet det skulle gå riktig vei for dere også.. Skal heie videre jeg! :-)
Skaubinna Skrevet 13. mars 2010 #6 Skrevet 13. mars 2010 Uffda....så trist å lese at det ikke gikk for dere.....hvordan har det vært for deg? Går det bedre nå? Ting tatt i betraktning så klart. Og var dere hos legen nå onsdag som var? Hva sa de der om videre fremgang? Klemmer sendes fra meg i alle fall :-)
RockMyWorld Skrevet 16. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 16. mars 2010 Takk for hilsen! Var bare å tok blodprøve, og den var jo da selvfølgelig negativ. Fikk bare beskjed om å ringe inn neste mens igjen for nytt forsøk. Sykepleieren skulle undersøke vedr ny lap operasjon og ringe meg tilbake, men har ikke hørt noe.... Får vel ringe de i slutten av uka om jeg ikke hører noe mer. Har jo hatt mange nedturer vi sliterne da, og er jo vant til å takle mens og negative tester, men må ærlig innrømme at denne gangen stakk det litt dypere...:-( Men men, nå går det meget bedre og optimismen er sånn passe på plass igjen. Merkelig det der hvordan man til tross for mange nedturer alltid girer seg opp når det nærmer seg El :-))) Hvordan går det med deg Skaubinna??? KLEM
RockMyWorld Skrevet 17. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 17. mars 2010 Risken ringte i dag. Han ene legen mener jeg skal ha ny lap før neste forsøk, så da blir det det. MEN, må vente helt til 13.april på time på poliklinikken der, for så å vente nye 2-4 uker på operasjon! Kjente jeg ble illrød i toppen. Da er det brått slutten av mai og da blir det vel kanskje ikke noe mer forsøk før sommeren. Når sykepleieren da klarte å si at det var jo ikke så lenge å vente merket jeg at "alt er relativt" begrepet slo ned som lyn altså! :-) Anyways, da blir det selvprøving til over sommeren sikkert, kanskje vi rekker et aih i juni....
Skaubinna Skrevet 17. mars 2010 #9 Skrevet 17. mars 2010 Skjønner veldig godt at du tok deg en ufrivillig tur ned i kjelleren etter mislykket aih. Herregud, er jo ikke rart i det hele tatt!! Godt å høre at du har tatt trappa opp igjen og er ved bedre mot:-) Vi blir jaggu sterke også vi slitere syns jeg...myyyyye motgang vi må gjennom. Skjønner godt du ble frustrert over å måtte vente såpass lenge på time og så lap. For oss som teller hver måned og dag i hver syklus med et håp om en baby er det lang tid. Helt enig med deg. Det er akkurat det der som skiller oss ufrivillige barnløse fra "de andre". De klarer jo ikke å forstå vår situasjon - forståelig nok egentlig. Men det der var et godt eksempel på hvorfor det føles godt å titte innom her i blant. Jeg prøver og ikke være her inne hele tiden, for jeg blir litt tussete av å lese alle symptomer. Dessuten, er det litt vanskelig å lese om den ene etter den andre "jeg er gravid" tråden.....sorry to say it altså men. Disse lap'ene skal jo tas i riktig tid med tanke på syklusen din, kanskje derfor du må vente så lenge? Har du tatt en før? lap altså. Om det er noen trøst, så vil kanskje den finne ut OM det er noe der som kan forstyrre litt? De får også blåst ut grums og ryddet opp inni der, og det kan jo være fordelaktig. Dessuten, det jeg ville gjort om jeg var deg nå, var å legge det på hylla. I første omgang til 13. april. Du får jo ikke gjort noe fra eller til med det, og så kan du heller tenke masse på det igjen da? KAn være litt sunt å ta den pausen før du skal gjennom masse mer mot våren og sommeren? Jeg tok lap 23. feb, gikk greit det. De fant to flekker med endo, tror jeg nevnte det forrige gang? Uansett. Fikk mensen i går, og den er heeeeelt annerledes enn jeg har hatt den de siste par årene. Blør mye, rent liksom om jeg kan være så ærlig ;-) Ble glad for at den kom til forventet tid, så er syklusen min normal. Fredag som var ringte jeg bare jeg, til riksen. Visste at jeg skulle vente på nytt brev fra dem, men jeg valgte å ta en spansk en. Og i går lå det innkallelse i posten :-D!!!!!! Ny time 6. april til IVF avd! Så det nyttet å mase visstnok. DIGG. Jeg har tenkt å være litt freidig når jeg får time også, kommer til å takke nei til aih og be om å gå direkte på venteliste for ivf. Har lest flere steder at når man har endo så er slimhinnene irriterte nok og at aih forverrer dette og gir dårlige resultater. Innser likevel at jeg ikke rekker å sette noe i gang før etter ferien og håper å være i gang rett over fellesferien:-) Så da vil vi kanskje være like i løypa vi da egentlig? Lykke lykke til 13. april og prøv å legg tankene på hylla til det og ny hverdagen, familie og de små tingene til det:-) Klem.
Endelig ny spire i magen Skrevet 17. mars 2010 #10 Skrevet 17. mars 2010 Hei LyKKeLiG29! Vi har også vært igjennom AIH på riksen, jeg skal ta HCG prøve på fredag,men føler meg absolutt ikke gravid. Skikkelig mensen murring både her og der. begynte du å blø, før den blodprøven. Jeg hadde insiminasjon fredag 5 mars. vet liksom ikke når jeg kan vente mensen ( etter syklus før jeg tok hormoner, skal jeg ikke ha mensen før neste tirsdag) Hvis vi ikke lykkes denne mnd, satser vi på masse deilig sex når vi er i egypt i påsken.... hihi
RockMyWorld Skrevet 20. mars 2010 Forfatter #11 Skrevet 20. mars 2010 Endelig spire i magen: Hvordan gikk det på fredag???? Håper det har lyktes for dere! Ja jeg begynte å blø flere dager før blodprøven:-( Fikk skikkelig mens akkurat 14 dager etter siste inseminering, så det var som ei klokke det! Håper på oppdatering fra deg om hvordan det har gått!!!! Skaubinna: Takk for herlig svar. Det er så sant som du sier at ingen som ikke har vært gjennom ufrivillig barnløshet vet hva det handler om. Får jo bare lyst til å skrike ut til noen innimellom:-) Jeg tok lap i 2006. Husker egentlig ikke så mye fra operasjonen og etterpå. Hadde en pp før jeg begynte på p piller i 3 mnd og ble så gravid på første pp etter pilleslutt. Da var det over 2 år siden vi hadde startet dette barnelagingsracet! :-) SÅ; jeg har jo et lite håp om at en lap kanskje kan være gunstig, De fant jo ingenting sist, men som du sier så får man jo skylt igjennom der inne, så det kan jo uansett være postivt! Kan jo også være de finner noe nå som de ikke så forrige gang! SÅ utrolig spennende at du har fått time 6.april!!!! Det lønner seg alltid å være litt frempå! :-) Og legene der inne er så hyggelige synes jeg, selv om dette er dagligdags for de synes jeg de tar seg god tid. Jeg kommer også til å be om å gå på IVF etter lap, evt et aih før sommeren om vi rekker det og etter det IVF, så da kommer vi vel igang med forsøk rett etter dere da, om vi ikke skulle være så heldige å lykkes før !!!! Som en av legene på riksen sa til meg: bare litt endo er avgjørende for infertiliteten, så da er det jo gode sjanser for dere nå når det er fjernet !!!! TVI TVI! Nå blir det i alle fall 2 sykluser der vi bare skal kose oss å ikke tenke så mye på barn. Gir opp litt å klare det selv og tenker at dette får vi hjelp til! Da kan i alle fall jeg lettere slappe av og kose meg i hverdagen. MASSE lykke til den 6. april, blir spennende å høre oppdatering fra deg etter det. Var vel Smiley som gjorde som deg og ba om å gå rett på IVF og det gikk jo helt greit det! Stor klem og God helg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå