Sistah*G07*J09* Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 jenta mi på 4mnd har hatt en ekkel hoste i går og i dag. Begynte egentlig med at hun har vært veldig tett og snørrete i 4-5dager. Å i går fikk hun hoste. Virker som det er ekkelt for henne, siden hun ofte begynner å gråte etterpå. Noe som igjen bare gjør hosten verre :/ Hun har ikke feber, spiser greit (har litt problemer med å få pustet ordentlig under ammingen, siden hun er tett og snørrete) og virker ikke slapp. Lurer på om jeg burde ta henne med til legen imorgen?? Tenker litt fram og tilbake, fordi jeg har en lege som bagateliserer absolutt alt, så er ganske sikker på at han kommer til å si at det bare er en forkjølelse, å ikke gidde å ta noen prøver. Men kanskje bedre å dra en gang for mye?? Hva ville dere ha gjort?
Renate :-) Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Jeg ville dratt til legen for som du sier, heller en gang for mye enn en gang for lite... Men om du ikke vil dra til fastlegen har dere ikke tilgang til legehjelp på helsestasjonen?
Gjest ->>- Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 Unger på fire måneder skal man ha veldig lav terskel for å oppsøke lege med, så jeg synes godt du kan ta en tur. (Og nei, man drar da virkelig ikke med seg syke/smittsomme babyer til helsestasjonen).
Kamomille Skrevet 8. mars 2010 #4 Skrevet 8. mars 2010 Forsøk å åpne den tette nesa med saltvann eller morsmelk. Hev hodeenden på sengen. Litt vann kan lindre for halsen babyer SKAL hoste - dette er jo en refleks som skal settes inn når de har "rusk" i halsen.
Sistah*G07*J09* Skrevet 8. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2010 fastlegen vår er den samme som legen på helsestasjonen Men har kontaktet legen, så skal dit om noen timer Snuppa var litt dårligerer i dag, å pustet veldig tungt i natt. Så satser bare på at det ikke er nå alvorlig :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå