Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå hatt en grusom soppinfeksjon i underlivet i 3 uker... ingenting hjelper har prøvd 5 kurer med stikkpiller (canesten 500mg) og canesten krem til den store gullmedalje.. har nå blitt overfølsom mot kremen og kan ikke bruke den lenger... Legen sier at når en er gravid( er i uke 17) kan en ikke bruke noen andre legemidler så jeg må berre bite det i meg.. enkelt å si ,men jeg klør og svir så intenst til tider at jeg holder på å bli gal... Er det noen andre som har hatt det slik under graviditet og kankje har noen gode råd?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har mannen din behandlet seg? Det er viktig at også han tar en uke med krem, for han kan være bærer av soppen uten å ha symptomer selv. Dette resulterer i at du blir smittet om igjen og om igjen... =) Det skjedde med meg forrige svangerskap! Utrolig kjedelig.

Nå vet jeg ikke hva som kan brukes der "nede" men jeg slet veldig med sopp i brystene mine etter fødselen. Sønnen min hadde også sopp i munnen og da fikk vi noe som heter mykostatin det brukte jeg både i munnen hans og på brystene mine så det er hvertfall trygt for svangerskapet, men usikker på bruksområdene.. denne kommer i både mikstur og krem tror jeg. Men det som var mest effektivt var farris egentlig! Det finnes andre kjerringråd også... tror surmelk eler yoghurt naturell er en av tingene.. men ikke helt sikker der heller. Jeg har også fått noe som het daktacort da soppen til lillegull spredde seg til rumpa. Vil tro at om det kan brukes på nyfødt romper så kan det vel brukes av deg og.

Off dette ble langt og rotete... men håper det er til noe hjelp.

Skrevet

Enig med deg der, gi typen en runde med behandling også! Gutta kan ha litt mer symptomfrie soppinfeksjoner enn oss. (se etter røde prikker....) Pluss at du bør hive alle trusene dine på en skikkelig heit vask. Helst over 60 grader. Soppen klamrer seg godt fast i stoffet, så da smittes man om og om igjen. Gå bare med bomullstruser en stund, og sov uten om natta, og unngå truseinnlegg. Og til sist...smør deg godt med yoghurt naturell så ofte du vil. Lindrer skikkelig bra altså ;) Som du skjønner, hatt mine runder med den f*** soppen selv... :P Hele balansen i underlivet blir helt forstyrra, og da blir huden irritert der på grunn av det også. Man kan virkelig bli gal av den kløen!!! (Husk å smøre deg i hele området forresten. Soppen kan sitte overalt....selv i de merkeligste krinkelkroker :S)

Skrevet

Yoghurt naturell og aloe vera!!!!! :)

Skrevet

Dra på en helsekost-butikk. Hadde store problemer gjennom hele ungdoms-årene, prøvde noe som heter "Yeastgard" el noe sånt no og da ble det borte med en gang.Inneholder bare melkesyre-bakterier :)

Skrevet

Prøv å kutt ut alt du kan av sukkerholdig mat og drikke, og ta probiotika fra helsekost, f.eks vita Biosa e.l.

Skrevet

Heia!!

Jeg hadde soppinfeksjon i 4 måneder. Trodde jeg skulle klikke på slutten. Tok uendelig mange caneste kurer, men funket ikke.

Da fikk jeg resept på "Daktacort" av fastlegen min. Den tok det med en gang! Var helt fantastisk. Så jeg er helt fin igjen! :-) Det står mye om fotsopp i bruksanvisningen, og jeg tenkte " Øøøøh", men var så desperat at jeg MÅTTE gi det et forsøk, og legen hadde vel ikke skrevet det ut om det ikke kunne brukes til annet! Jeg er også gravid forresten! ;-)

Så prøv den! :-) Masse lykke til! :-)

Skrevet

Jeg har også mest sannsynlig fått en soppinfeksjon nå.... skikkelig kjipe greier, så skjønner hvordan du har det!

Jeg googlet litt rundt omkring, og dette er det jeg har prøvd/ prøver nå: Vivag melkesyrekapsler (kjøpes på apotek), Canesten krem, Sinksalve, drikke/spise mer youghurt/ Biola, prøve å spise mindre matvarer med gjær og sukker (jaggu ikke enkelt, og jeg feiler nok ofte der gitt...), kjøpt meg bomullstruser (hipsters, da man helst ikke skal bruke string....), sove uten truse om natta og unngå å bruke såpe nedentil og heller skylle seg med bare vann oftere. Man bør også unngå å bruke truseinnlegg, men dette synes jeg er vanskelig pga 2 ting: man har gjerne litt mer utflod som gravid, og når man bruker de melkesyrekapslene så skjønner man jo at det man putter inn kommer ut igjen også. :-P Veldig ubehagelig! Men jeg prøver å unngå å bruke innlegg når jeg f.eks er hjemme, og det er lettere å skifte osv. Og som et siste forsøk så har jeg også kjøpt meg skjørt for å bruke på jobb, da jeg sitter mye. Jeg synes faktisk jeg har blitt bedre, og det er i hvert fall ikke så sårt som det var til å begynne med, men jeg er nok ikke helt kvitt faanskapet. Så spm er om jeg må kjøpe Canesten stikkpille også da... Og han hjemme blir det i hvert fall ikke noe på, så vi lever i sopp- sølibat nå! Hehe! (må jo nesten bare le......)

Jeg tror grunnen til at jeg ikke har tatt helt knekken på det enda, er fordi jeg bare prøvde noen få dager med de kapslene og kremen, da jeg syntes det var kjempeekkelt når det kom ut igjen og at kremen ikke hjalp noe på selve sårheten (der reddet sinksalven meg.....). Men denne uka skal jeg kjøre på med både kapsler og krem, og alt det andre man bør gjøre, og så får jeg se. :-)

Lykke til!! :-)

Skrevet

Hadde mye problemer med soppinfeksjon og urininveisinfeksjon før. Men etter jeg begynte å drikke mye appelsinjuice holder jeg det så å si i sjakk. Drikk mye surt.

Pass på at man ikke går med for trange klær el vasker seg for mye el for lite der nede.

Jeg har selv det problemet der canesten ikke fungerer noen form på meg lengre. Så skjønner man blir frustrert. Men viss man først da skal bruke canesten viss man ikke har noen andre muligheter er det smarteste å bruke den med 6 tabletter og ikke bare med 1 og kremen ved siden av selvfølgelig.

Har hatt tegn på sopp.i og urin.i mens jeg nå har gått gravid men med en gang jeg kjenner noe er det rett i butikken å kjøpe appelsinjuice og holde seg unna søtsaker i løpet av den tiden. Det gjør susen =)

Skrevet

Margli: Synes det er litt snedig at du sier det med juice, for jeg har alltid drukket ganske mye juice, helt til de siste månedene da jeg har fått mer lyst på melk. Og jaggu fikk jeg sopp.i nå også!!! Kanskje det virkelig er noe å tenke på!! Da er det tilbake til juice-drikkingen, skjønner jeg. :-)

Skrevet

Skjønner at jeg ikke er så plaget med soppinf. selv om jeg har hatt det under graviditeten.. isåfall så er den der og lumsker for jeg merker ikke kløe eller sårhet nå.. Bruker truseinnlegg selv om jeg ikke burde, men syns som flere at det er ekkelt med denne utfloden. Har gått igjennom en soppkur med canesten stikkpille og krem og syns faktisk at det hjalp. En lege jeg snakket med sa at det var vanlig å ha sopp i underlivet og at man kun skal behandle hvis symptomer. Hun anbefalte meg å drikke vann med sitrondråper i for å gjøre skjedesekretet så surt som mulig. Juice er surt, men inneholder også mye sukker så da får den j.... soppen litt næring også!

Sambo har i perioder blitt litt rød nedentil og da er det sikkert jeg som smitter han.. vi har smurt oss begge, men jeg vet ikke hvor lenge jeg eller han bør smøre oss??Noen som vet? Sist smurte jeg meg 2 dager og jeg er fin nå..men man burde kanskje følge en kur?

Lykke til med soppdreping:)

Skrevet

Man får appelsinjuice uten sukker i dag.. Så er bare å velge uten sukker så er det bare godt..

skal du bare bruke kremen er det lurt å smøre seg en uke ca.. lurte å smøre seg feks to dager ekstra etter du har mistet sypmt.

Skrevet

Tusen takk for mange svar :))) Har ikkje hatt sex på 4 uker (er ivertfall det siste jeg har lyst på nå:()..altså en uke før det brøt ut så kan ikkje ha hoppet.. han har behandlet seg selv om han ikke har symptomer.. Tror jeg fikk det fordi jeg fikk skikkelig kick på frukt og spesielt appelsiner.. spiser sjelden snop så kan ikke ha vert det... har bare brukt boxershorts og gått uten truse hjemme.. Er forferdelig fortvilende.. Ville byttet med spying om jeg kunne..å d sier vel litt :) hehe:) skal prøve noen av de gode rådene jeg har fått her :) tusen takk :)

Skrevet

Prøv å bruke yoghurt naturell. Putt det rett og slett inn i skjeden og ellers rundt kjønnsleppene. Ta det gjerne på en bomullsdott og ha liggende over natten ved åpningen til skjeden. Det er et råd jeg fikk av ei venninne og som har funket!

Har ikke lest alt de andre har skrevet, så mulig dette har blitt nevnt. Å spise appelsiner og ikke drikke melk hjelper også.

PS: Det svir som f....

Jeg må si jeg er skeptisk til bruk av sinksalve der nede, men om noen har erfaring med at det hjelper er det jo mulig.

Lykke til og god bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...