Gå til innhold

Hvorfor kler mange gravide seg som takras??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt på venterommet hos legen min en dag, og ut fra de forskjellige legekontorene kom det ene "takraset" av en gravid, etter den andre. Fett sjuskete hår, gensere som ikke dekte magen, utsprengte joggegensere og -bukser. Har ikke folk funnet ut at det finnes mammatøy i enkelte butikker??

Kle deg litt opp, jente. og vær stolt av deg selv som gravid!

Hilsen ei som føler seg flott i fine klær, tross voksende mage :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med det ;-O

Skrevet

Eh.. vet du hvorfor de gravide er hos legen da?

Jeg har vokst ut av mine vanlige klær, men går gjerne i støvletter, tights, litt lange topper og gensere, og føler jeg ser fin ut tross stor mage. Men de gangene jeg har måttet oppsøke lege utenom faste kontroller har jeg nok også sett ut som et takras et par ganger, uten sminke og nyvasket hår, og i joggebukse og hettegenser f.eks.

Jeg ser ikke helt problemet, du sier jo at du var hos legen. Hadde skjønt deg hvis du klaget på hvordan gravide kledde seg i byen / på restaurant / på kjøpesenter / på jobb osv osv...

Skrevet

Så bra at du føler deg flott da!

Jeg var stor sett fint kledd som gravid, men håret mitt blei fett med en gang jeg kom ut av badet etter en dusj (ja overdrevet)

Gravidklær er dyre og ikke alle prioriterer det, og heller ikke alle som gidder å pynte seg for en legetime når de kanskje føler seg gørr.

Folk må få lov til å kle seg i det de vil og se ut som de gjør, så lenge jeg følte meg vel brydde jeg meg lite om hvordan andre gravide så ut, blei vel heller mer irritert på de som så veldig veldig bra ut som gravide jeg da, siden jeg ofte følte meg dårlig både fysisk og i utseende.

Skrevet

Nå er jeg alltid ren og nystelt da. Men som høygravid gidder jeg ikke kjøpe klær jeg forhåpentligvis bare trenger et par uker. (gikk fort tilbake i vanlige klær forrige gang). Så da blir det tights og tunika/kjole, eller joggebukse og en genser som forhåpentligvis dekker hele magen. Beklager hvis det plager deg ;)

Skrevet

Du er litt morsom HI, som henger deg opp i at gravide kvinner på legebesøk ikke har sørget for å vise seg fra sin beste side.

Skrevet

Joda, mammatøy finnes, men ikke alle gravide passer mammatøyet. Buksene f.eks. - det finnes ikke gravidbukser for gravide jenter med små rumper, og i hvert fall jeg syns de klærne var generelt veldig stygge. Jeg kjøpte to mammatopper, men fordi jeg er så liten og nett, men hadde en diger mage, passet ikke toppene etter uke 30.

Så jeg trasket rundt i joggebukser (mine ikke-gravide jeans passet bare såvidt, og strammet på steder de ikke skal stramme...) og laaange gensere. Jeg hadde alltid flekker i navlehøyde, og jeg oppdaget dem ikke selv før jeg kledde av meg. Og noen ganger hadde jeg en dårlig dag og gadd ikke å ordne meg før jeg skulle til legen =P

Skrevet

Har sett mange slitne mødre- to- be på venterommet jeg og, men de om det mener jo jeg. Selv om jeg er opptatt av å se velstelt ut når jeg skal ut av huset, får det være opp til hver enkelt. :)

Skrevet

Ja, og det er ikke bare gravide som ser ut som takras. Det er noen kvinner som ser ut som takras, gravid eller ei, men bryr jeg meg? Nope!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...