Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 Helsesøster sa sist jeg var på helsestasjonen at nå kan vi begynne med joghurt. Gutten min er 10 måneder, og jeg synes egentlig ikke det haster. Han er veldig glad i mat, trives supergodt med grøt, frukt, middagsmos. (ikke så glad i brødskiver enda).. Men, altså.... Er det sånn at vi KAN begynne med joghurt, eller BØR vi begynne med joghurt av en eller annen grunn? Noen som vet`?
Gjest Edemuli Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Er det ikke greit at han venner seg til nye smaker og konsistenser da? Her får de på 10 mnd smaksprøver på det meste.
Lemonia Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 Dere KAN begynne med yoghurt ved 10 mnd. Barn klarer seg fint uten yoghurt hele livet om så, så det er ingen hast eller nødvendighet. Alle bør imidlertid få i seg nok kalsium, men det finnes andre kilder enn akkurat yoghurt og når han har passert året regner jeg med han drikker melk til brød og han spiser vel allerede ost på skiva, så da får han det han trenger.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 7. mars 2010 #5 Skrevet 7. mars 2010 Det er absolutt ingen grunn til at du bør eller må begynne med youhurt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå