tvillingmamma<3 Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 Jeg har nå klart å bli totalt lenket til sengen/sofaen pga av bekkenløsning Kommer meg ikke på do eller noen ting uten hjelp fra samboer.. Vi har ingen barn fra før, men jeg klarer meg som sagt ikke alene.. Har noen vært i samme situasjon? Kan samboeren min bli sykemeldt pga min bekkenløsning? Noen som har tips til hva vi kan gjøre?
Anabelle2010 har født! Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Har fått beskjed av fastlegen min at ingen får sykemelding p.g.a andres sykdom... Da hadde mannen min kreft og var VELDIG syk! Hvis du fremdeles ikke klarer deg med hjelpemidler som krykker, bekkenbelte etc. må du be om å bli innlagt på sykehus. Det du beskriver er jo invalidiserende bekkenløsning, og det burde jo virkelig kvalifisere til innleggelse.
Fruktbar Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 Må bare begynne innlegget med å si at jeg føler veldig med deg!! Jeg er nesten der du er nå, og har hatt det slik de to siste mnd.. Er ikke gangfør når jeg står opp, men kommer meg sakte men sikkert utover dagen. Har krykker hjemme, men noen ganger klarer jeg ikke det engang. Er hjemme med to barn på 2 og 5 år. Og takk Gud for den flinke jenta mi på 5 som må ta seg av hun på 2 til mamma klarer å gjøre noe. Min mann er veldig æreskjær og vil rett og slett ikke sykemelde seg, men jeg vet det går fint =).. Ta kontakt med nav og hør hvilke rettigheter du har =) Lykke til videre, og håper du ikke har så lenge igjen?
Fruktbar Skrevet 7. mars 2010 #4 Skrevet 7. mars 2010 Må legge til at siden vi har barn fra før, kan far sykemelde seg hvis forsørger er syk..:/
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 7. mars 2010 #5 Skrevet 7. mars 2010 Har all mulig forståelse for hvor ille du har det. Og det må være veldig vanskelig at mannen din ikke kan være hjemme og hjelpe deg. Jeg har ingen andre forslag enn at du må be om hjemmesykepleie. Høres sikkert helt snålt ut, men hvis du virkelig ikke har noen annen løsning er det bedre enn ingen hjelp? Hva sier fastlegen til mannen din da? Ingen forståelse der heller? Selv har jeg også bare erfaring fra ETTER at barnet er født. Mannen min fikk overta permisjonen min, mens jeg ble sykmeldt, da sønnen vår hadde det på det værste med kolikk.
Fifrildi Skrevet 7. mars 2010 #6 Skrevet 7. mars 2010 Du kan undersøke mulighet for omsorgspermisjon fra jobb for samboeren din, eller en form for velferdspermisjon. Ellers ta kontakt med NAV for å høre om mulighet for å få en hjemmehjelp en periode. Jeg synes altså utrolig synd på deg, og håper dere finner en løsning veldig fort.
tvillingmamma<3 Skrevet 7. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 7. mars 2010 Vill jo abselutt ikke legges inn på sykehuset :/ Håper ikke det er eneste løsning..
tvillingmamma<3 Skrevet 7. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 7. mars 2010 Har ikke snakket med fastlegen til samboeren min, vi gjør dette i morgen.. får bare håpe at han forstår, og er villig til å "bøye" loven litt for å hjelpe oss..
Pingvinen med 2 gutter:))) Skrevet 9. mars 2010 #9 Skrevet 9. mars 2010 Mannen min har vært sykemeldt flere mnd pga min sykdom. Jeg var sengeliggende i 1 år med mitt første barn. Nå og de siste 4 årene har jeg "bare" sittet i rullestol. Jeg hadde også mulighet til å legges inn på sykehus når jeg måtte ønske det hele det året. Men jeg takler ikke sykehus så da ble jeg hjemme.. Dette var pga alvorlig bl. + det som viste seg til å være brudd i ryggen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå