Gå til innhold

Matvaner...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med matvanene deres for tiden? Jeg er 32+5 i dag. I dag har jeg kun hatt 2 måltider, en brødskive og to stooore pizza-biter. Ble veldig mett av pizza`n, som jeg spiste ved 3 - halv 4 tiden. Er fremdeles mett..og plages av halsbrann. Men tenker jo at jeg egentlig burde spise mer i løpet av en dag. Har gått opp 3 kg så langt.

Spiser dere mye? Eller føler dere at det blir fort fult i magen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg både blir fort mett og spiser mye. Det vil si at jeg spiser hele tiden... Utrolig dumt, særlig når det har blitt mye søtt i det siste. Klarer liksom ikke helt holde meg unna godteriet i hverdagen...

Skrevet

Jeg spiser mindre enn vanlig. Er både fordi jeg fort blir mett og jeg har lite matlyst. Er vanligvis konstant sulten og godter-gal så dette er lite typisk meg. La på meg mye de første mnd for da spiste jeg for å stille kvalmen. Har ikke lagt på meg etter uke 21, er nå i uke 30.

Skrevet

Jeg er konstant sulten,men blir fort mett...Jeg spiser frokost, lunsj, noe før middag, middag og kvelds. Kan hende det blir noe mellom måltidene og. Spiser jo da masse frukt, grovt brød og yogurt, men blir noe usunt innimellom. Klarer liksom ikke helt la vær å ikke spise noe godt, og da er det sjokolade som står på lista. Nam nam ;)

Har jo da gått opp 18 kg nå,men det er 2 dager igjen til termin,så det er mye vann i kroppen nå.

Skrevet

Jeg spiser frokost, frukt, lunsj, middag og kanskje kvelds/mer frukt. All mat jeg spiser er passe sunn og så spiser jeg litt snop utover dagen da jeg ikke klarer å holde meg og tror det er greit nok med litt. Erstatter aldri mat med snop.

Blir fortere mett nå enn før (er uke 33+4), men vet det er best for meg om jeg spiser jevnt utover dagen - har noe med energinivået mitt å gjøre samt at jeg gjerne vil unngå hodepine fordi jeg ikke har spist. Jeg hadde ikke klart meg en hel dag på det du spiser da hadde humøret mitt gått i kjelleren av rent og skjært lavt blodsukker ;)

Har gått opp 10 kilo.

Skrevet

Jeg spiser frokost, lunsj, middag og kvelds. I tillegg spiser jeg frukt eller noe grønt mellom de fleste måltidene, og drikker avsindige mengder med vann. Er så vanvittig tørst for tida!! Prøver å styre unna søtsaker i ukedagene, men som flere nevner her er søtsuget en konstant trussel, så det hender det blir en liten sjokolade mellom måltidene. Spiser mye mindre porsjoner nå som det ikke er plass til så mye, og har gått opp 12 kg (uke 38+6) til nå, så jeg bekymrer meg ikke for det!

Jeg mener at så lenge man har et forholdsvis sunt og variert kosthod der man får i seg de viktigste næringsstoffene, så gjør det ingenting med litt godsaker innimellom!

Skrevet

Jeg er konstant kvalm eller sulten og må spise / drikke noe hele tiden. Jeg kan ikke spise søte ting pga glukoseintoleranse, så det er en vanvittig ufordring når egentlig det eneste som hjelper på kvalmen er noe søtt.....

Det er kun den siste uka at det har begynt å bli trangt om plassen i magen og jeg har blitt fortere mett. Er i uke 40 og har gått opp en 25 kg nå. MASSE vann i kroppen, ikke alt er fett heldigvis :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...