LivetErEnLek Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 Lille her har gått på astmamedisiner siden hun var 4 mnd og vi har tildels klart å holde det under kontroll ved hjelp av flutide og ventolin. Har perioder innemellom hvor hun tetner helt til, kaster opp masse slim og må da øke medisineringen. Hun er nå snart 18 mnd, 8 kg og bruker 500 mg flutide morgen og 500 kveld og nå kan vi ikke øke mer, ligger jo egentlig mye høyere enn anbefalt i utgangspunktet. Men hva kan de gi henne som kan hjelpe da? Får helt vondt i mammahjertet når den lille kroppen proppes full av medisiner og hun fremdeles ikke blir bedre. Hun er så spinkel og liten at hun tåler ikke dette stort lenger Har brukt en del alternativ medisin til henne som fotsone, akupunktur og fotsonetarapi med varierende hell.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Sånn der forstøver maskin da? Antar dere får oppfølging av spesialister - ring de i morgen!
LivetErEnLek Skrevet 7. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. mars 2010 Vi har flere ganger snakket med legen og ytret ett ønske om ett forstøverapparat, men fått avslag hver gang. Er i utgangspunktet fastlegen vår som behandler henne, bare på kontroller på sykehuset. Skal til fastlegen med henne til fredag, regner med at han sender brev til sykehuset da om at de må ta en titt på henne, men må nok vente en men eller to før vi kommer inn kjenner jeg de rett. Veldig oppgitt, sliten og lei meg her nå kjenner jeg.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #4 Skrevet 7. mars 2010 Vet ikke hvor du bor i landet, men vår fastlege ønsker ikke å følge opp våre 2 astma barn. De går på strømmen barnelegesenter (mener jeg det heter), der jobber det en astma og allergi spesialist blant annet som vi bruker. Fastlegen brukes ikke til astma mer og sykehuset er vi kun på ved ekstreme utbrudd (for å få nok og riktig medisinering på harde utbrudd) Spør om det samme - kan anbefales!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #5 Skrevet 7. mars 2010 min lillesøster har astma (hun er veldig mye yngre enn meg), og jeg vet at mamma og hennes nye mann hadde lignende problemer som du beskriver for en stund siden. Mamma ringte til astma- og allergiforbundet for de har visstnok en sånn rådgivningstelefon.. og da får man snakke med noen som vet hvor man kan få hjelp og hva man bør gjøre.. hvis du googler astma. og allergiforbundet finner du nettsiden deres, og der står telefonnummeret Lykke til! Skjønner godt at det gjør vondt å se at hun sliter sånn med pusten
LivetErEnLek Skrevet 7. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 7. mars 2010 Tusen takk for innspill damer. Jeg tar en tlf i morgen og hører om det er noen i nærheten her som er spsialister på området og som kanskje kan hjelpe oss. Føler litt mye er overlatt til tilfeldighetene her. Blir jo ikke akkurat mye jobbing på meg om dagen heller, har vel snart brukt opp syktbarn dagene mine (inkuldert de ekstra dagene man får for kroniks sykt barn) og hva vi skal gjøre da, det tørr jeg ikke tenke på engang, for vinteren er jo lagt i fra ferdig....
lÅktiHaUDe Skrevet 7. mars 2010 #7 Skrevet 7. mars 2010 Sender ved en link til Naaf der det står forskjellige plasser du kan kontakte for å få hjelp. Håper du får hjelp fort for det er ikke kjekt for foreldre eller barn når de aldri blir friske. Du får si til barnelegen av et undermedisinert astmabarn har den følelsen av at det puster gjennom et sugerør med helt tett nese (kanskje han kan litt lite om astma). Litt frekt kanskje men men.. Nå vet jo ikke jeg om hun er undermedisinert da men jeg ville fått en som virkelig kan astma til å kikke på henne snarest. Er der ikke et privat legesenter der dere bor da? Koster litt men er verd hver krone frem til dere kommer dere på sykehuset kanskje?? Følg mammaintuisjonen du den har ofte rett Lykke til da ) http://www.naaf.no/no/Tjenester/Radgivningstjenesten-var/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå