Løvinna30 Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 Ser mange som tar bilder av barnerommet og barnesenga. Men flytter de da barnesenga på rommet til foreldrene da de kommer hjem fra sykehuset da? Og hvordan seng og madrass skal dere kjøpe? (IKEA, Skeidar, osv?)
Mammahjertet <3 Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Nå er jeg bare 19 uker på vei, men vi har da planlagt litt Vi vil nok kjøpe barneseng og stellebord på IKEA. Der har de ting med helt ok kvalitet og sikre ting til baby. Vurderer å prøve å skru av ene siden på sprinkelsenga mens babyen er helt liten og feste senga til vår dobbeltseng. Og selvsagt sikre det slik at ikke babyen faller mellom noen sprekk mellom senga si og senga vår. Hvis ikke det går å skru av ene siden på en slik ikea sprinkelseng vil jeg kjøpe en babykurv som kan åpnes på ene siden og også koble sammen med vår seng. Synes dette høres forenklende ut mens babyen er helt liten og skal ammes om natten. For ikke å snakke om at det blir koselig med nærheten til babyen. Lykke til med innkjøp!
tingeling78 Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 Jeg hadde sprinkelseng fra ikea og fjærmadrass og overmadrass også fra ikea. Har tatt tissetrekk rundt fjærmadrassen. Overmadrassen er tynn og lett å vaske. Tenker det blir mindre klamt om tissetrekket er litt unna kroppen. Kan ta av den ene siden om man vil. Har også sengehest til. Ikke spes dyrt og veldig fornøyd. Den har sprinkler på 3 av sidene og hel vegg ved hodet. To høyder. Men lurer da litt på hvordan "min første graviditet" vil koble den til egen seng? Tenkte du å ha den på det øverste hakket da og sette inntil din egen seng? Selv hadde jeg sprinkelsengen på barnerommet og vugge ved siden av sengen min. Hun sov i vuggen til hun var 6 mnd og da over i egen seng på eget rom. Vuggen var faktisk for stor for henne i starten og måtte bruke tepper for å lage mindre plass. Et lunt rede;) Lykke til. Litt utenom tema, men tips med tissetrekk: Tenkte at det ikke var så nøye i starten pga gode bleier osv. Men en natt med omgangssyken hadde jeg ikke tenkt på. Og da hjalp det ikke å ta av trekk og vaske. Var helt inn til fjærene i madrassen og jeg måtte kjøpe alt nytt;))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå