Linnea82 Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 tenkte på reinstek til hovedrett, hva kan passe til forrett og dessert?
Gjest irismor Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Er i samme situasjon selv, men da med elgstek og 40årslag. Til dessert tenkte jeg på vaniljeis med eggeplommer (litt mer smak og exsklusiv) og lune (varme) bær. Eller så kan du jo ha: Multer og krem Trollkrem med vaniljesaus Forrett sliter jeg litt med men synes det bør være noe med fisk/sjømat. Men noen av forslagen jeg har på blokka er: Rekecoktail Fiskesuppe Røkelaks med asparges Avocado med reker og rogn For du noen andre gode forslag på forrett så tips meg gjerne.
lillepixie Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 Thaisuppe eller parmaskinke med asparges til forrett Sjokoladefondant med hjemmelaget is og bringebærcoulis eller Tiramisu til dessert.
Kamomille Skrevet 7. mars 2010 #4 Skrevet 7. mars 2010 Jeg er bare imponert over hvordan dere greier tanken på å lage og servere varmmat når man har en babay å ta vare på All ære!!! Her har det blitt koldbord hver gang!
Gjest irismor Skrevet 8. mars 2010 #5 Skrevet 8. mars 2010 I dåp har vi hatt koldtbord, men det kommer helt an på hvor mange man er til bords og hva man selv ønsker :-)
Anja Annonym Skrevet 8. mars 2010 #6 Skrevet 8. mars 2010 Hva med en lett forret? Som f eks melon og spekeskinke? Eller minitapas, egg med luksuskaviar, et par skiver kjøtt/spekeskinke/laks, liten bit brød og litt salat på en tallerken. Eller bittelitt risotto?
Marbella Skrevet 8. mars 2010 #7 Skrevet 8. mars 2010 Ville ha hatt en lett forett og en forett i samme stil som hovedretten.....ikke mix for mye med de ulike matverdene....... Melon og spekeskinke eller aspargis og spekeskinke...kan lages i god tid på forhånden- supper er også godt, litt mere arbeid med serveringen. Til dessert er jo multer med strul eller is kjempegodt, siden hovedretten er gansk kraftig ville jeg valgt en lett dessert ikke karamellpudding, sjokolademosse .........
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 8. mars 2010 #8 Skrevet 8. mars 2010 I våre to barnedåper har vi hatt kalvestek til hovedrett og iskake(spesialbestilt) til dessert. Begge gangene har vi hatt laks til forrett i to ulike varianter. Først en "stekt" variant av fylt lakserull og nå sist røkelaks med en nydelig urteostekrem. Hadde også laks-kalvestek og is i bryllupet vårt. Synes også det passer godt med fisk som forett når kjøtt er hovedrett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå