Gå til innhold

fryseforsøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer ved fryseforsøk? Begynner man på medisiner straks man får mensen, og setter inn egg noen dager før ventet eggløsning?

Vi skal i gang med vårt første fryseforsøk om en mnd cirka, og vet liksom ikke så mye om det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynner på Prigynova på dag 1. Så er det UL på dag 9,10,11 eller 12 og innsetting (hvis noen av eggene overlever tining da...) noen dager etter UL. Jeg hadde Ul på dag 12 og innsetting på dag 15.

Du begynner også på Progestan dager før innsetting ( 2x3 kapsler oppi der). Slutter på medisiner rundt uke 8-10.

Lykke til:-)

Skrevet

tusen takk for svaret:-) er det vanlig at eggene ikke overlever opptinging?

Skrevet

Det opererer med litt forskjellige tall,men ca 50% overlever.

Hos oss overlevde ett av to.

Skrevet

åokei:-) da ble jeg litt klokere:-)

Skrevet

...og så er det noen som har innsetting i naturlig syklus, men dette avtaler klinikken med deg.

Det varierer litt, men jeg har sett statistikk som tilsier at ca 60-70% av frosne egg overlever opptining. Da vi hadde fryseforsøk overlevde begge eggene.

Skrevet

vi skal begynne fryseforsøk på neste mens:-) cirka 5april...

Spennende! Blir i naturlig syklus med progestan som eneste medisiner...

Håper eggene overlever, vi har bare 2 på frys....

MK73 ble du gravid med eskimo eggene dine?

Skrevet

Hei, flikkflakk, det blir spennende :-) Lykke til!

Nei, det ble ikke noen graviditet ut av eskimoene mine, selv om de klarte seg fint gjennom frysing og tining. Men så var de også fra et av forsøkene hvor jeg ikke hadde stimulering med LH, jeg ble ikke gravid med noen av eggene fra de forsøkene.

De to graviditetene mine kom etterpå, med andre medisiner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...