Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 Forrige helg hadde sønnen hennes på 12 år overnattingsbesøk av en skolekamerat. Kl 19.30 forsvant min søster ut døren på fest og lot sønnen og kameraten være alene igjen. Hun kom ikke hjem før kl 03.30 på natten og var da godt beruset !! Hun er en forferdelig manipulerende kjerring, hun overtaler sønnen til å overnatte alle veier slik at hun kan løpe på byn hver helg, lover han gull og grønne skoger uten å følge opp lovnadene sine. I går stakk jeg tilfeldigvis innom dem, da satt det folk å drakk. Hun hadde Vorspill tydligvis, og jeg ba henne skjerpe seg og minnet henne på om at hun har en sønn på 12 å tenke på. Gutten gikk å la seg, så hadde han hørt moren på gangen si at hun skulle på byn igjen og han kom gråtene ut fra rommet sitt og sa "mamma skal du på byn nå igjen" Hun svarte han ikke... Da eksploderte jeg jeg og skjelte henne ut etter noter. Hun sa hun ikke skulle reise til byn likevel... Jeg gikk i raseri og får tlf fra gutten om at hun hadde dratt rett etter jeg gikk. Dette som har skjedd forrige og denne helg er det som gjør at jeg vil melde henne til BV... Det er selvsagt mer men ikke så "gale" som dette. Noen som har innspill til meg?
Gjest ->>- Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Ta en telefon til det lokale barnevernet og diskuter saken med dem, du. Du behøver ikke oppgi verken eget navn eller hvem det gjelder før du har fått litt innspill fra dem.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 Ingen grunn til å dra myndighetene inn, kan ikke bare du ta ansvaret? Be ham flytte inn hos deg? Dere er familie...
Tommage♀♂ Skrevet 7. mars 2010 #4 Skrevet 7. mars 2010 Er det du som har skrevet her inne om søsteren din og sønnen hennes før? I såfall lurer jeg mest på hvorfor du ikke allerede har ringt. Si til søsteren din at du melder henne, og så ringer du barnevernet og forteller hva du har sett/opplevd. Da tar de saken videre om de mener det trengs.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #5 Skrevet 7. mars 2010 Jeg har jobbet som saksbehandler i barneverntj. og jeg synes det høres riktig ut av deg å sende en bekymringsmelding. Da blir det opp til bv.tj. om de oppretter undersøkelse og hva de eventuelt foretar seg videre etter en slik undersøkelse. Det kan hende det er nok at søsteren din får litt råd og veiledning for å skjønne alvoret i hvordan hun oppfører seg... Nevøen din er i en spesiell sårbar alder nå og moren hans er langt ifra en god nok omsorgsperson og rollemodell for sønnen sin.
adrenaline7 Skrevet 7. mars 2010 #6 Skrevet 7. mars 2010 Hva med å forsøke å snakke med dine(deres) foreldre? Og får dem til å prøve å snakke med henne? Er guttens far i bildet?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #7 Skrevet 7. mars 2010 Tror ikke at man bare kan be 12-åringer om å flytte inn sånn uten videre
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #8 Skrevet 7. mars 2010 Huff jeg fikk skikkelig vondt inni meg når jeg leser det du skriver. Stakar gutt, for en følelse han må ha inni seg! Håper noen gikk å hentet han i går når moren hadde dratt? Hadde jeg vært i din situasjon så tror jeg at jeg hadde tatt gutten hjem til meg, å så kontaktet bv. Tatt det derfra. Men hvertfall må noen få den gutten til å føle trygghet og nærhet!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #9 Skrevet 7. mars 2010 Kan jo ikke bare ta ansvaret for han... Tvinge han til noe han ikke vil. For han vet jo ikke bedre om du skjønner hva jeg mener. Han går sikkert med på det ett par dager så vil han hjem igjen... Må nok dra myndighetene inn snart for hun vil ikke høre på meg eller resten av familien. Ikke sin egen sønn hører hun på engang.... HI
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #10 Skrevet 7. mars 2010 Ville absolutt kontaktet barnevernet, ja. Man lar ikke en 12-åring være hjemme alene hele natta. Både tilfelle det skulle oppstå noe (brann osv) og fordi gutten jo selvfølgelig syns dette er veldig kjipt. Ring, du!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #11 Skrevet 7. mars 2010 Tommage... Nei, jeg har ikke skrevet om dette tidligere. HI
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #12 Skrevet 7. mars 2010 Ja, jeg synes du skal ringe. Du er ikke den moren du burde om du holder på slik,
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #13 Skrevet 7. mars 2010 Lykke til med BV. Jeg har prøvd å få hjelp fra de i flere uker nå, men de hører ikke på meg. Håper du er mer heldig enn meg, og at din nevø og søster får den hjelpen som trengs.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #14 Skrevet 7. mars 2010 DU TAR KONTAKT NÅ!! Ingen 12 åring skal være hjemme alene flere helger på rad, kun pga mor er ute å drikker.. Hun tar tydeligvis ikke dette på alvor. Men, det må du gjøre! Ta kontakt med barnevernet, og skaff gutten en god ungdomstid hos noen annen enn den grusomme søstra di !
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #15 Skrevet 7. mars 2010 Jeg hadde ringt BV, anonym bekymringsmelding. Fint å kunne gjøre noe med det før det er for seint, tenk å angre i ettertid..."Pokker, skulle ha gjort noe for lenge siden". Kan være greit å holde resten av familien unna tror jeg....
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #16 Skrevet 7. mars 2010 Gjør noe med det hvartfall.. Uff,jeg gråter for den gutten.Er som jeg hadde det......kan føle det han tenker når det var sånn...... Min mamma var også sånn..jeg grua meg alltid,til helger,eller midt i uka om det kom venner av mamma,da VISSTE jeg at da dro ho på byen..og ikke alltid ho kom hjem..men jeg og søstra mi sto da dagen etterpå i vinduet og så etter hver buss som kom,om ho var på den.... Jeg var 12-14 år ,søstra mi 5-7år.. Jeg kjenner det "suget" den lile gutten har i magen sin..det er ikke noe godt.. Barnevernet var inne i bildet der..men de gjorde ikke noe..de kom aldri på besøk uten at det var avtalt med mamma..og da var jo alt bare bra........ Pass på så denne gutten får det bra,han er 12 år..lille gutten,med hele livet foran seg... Vet det blir mye for deg sikkert..men det er verdt det:) Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå