Gjest Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 Har en liten på 5 uker. Han vil ikke sovne i seng/vugge. Sovner i mine armer, men nekter å ligge i seng/vugge uten at han blir lagt der sovende. Hvordan får jeg babyen til å sovne i seng/vugge? Vil gjerne legge han våken i seng/vugge etter måltid, å få han til å sovne der,,,
Rødhette <309+<312 Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Det kommer seg etterhvert, men han er alt for liten endå til at du kan forvente det endå. Nyt tiden nå når han er liten og liker å ligge i armkroken din og sove, de vokser fort og har ikke tid til å ligge i ro:) Lillegutt her sovnet på brystet til pappaen, på armen til mor og inntill oss lenge før vi vente han til å sove i sengen sin alene uten å bli lagt der sovende, han var vel rundt 2-3mnd før han sovnet av seg selv i sengen
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 Du må nok bare venne deg til at det er sånn en god stund fremover Tenk, han har vært inne i magen der det er trangt og trygt i 9 mnd. Så kommer han ut til denne store kalde verden. Ikke rart mammas armer er trygge og gode da Kos deg og nyt denne tiden, min lille på 10.5 mnd har ikke tid til å kose lenger han... Her sovnet han vel av seg selv i senga fra 3 mnd alder tenker jeg, og det er rundt den tiden de begynner å produsere søvnhormonet.
Gjest Skrevet 7. mars 2010 #4 Skrevet 7. mars 2010 Du vil merke det når babyen din er klar. Din er jo nyfødt enda, så ville ikke forventet at han finner roen alene på 4-5 måneder enda. Er ikke uvanlig å måtte bysse i søvn hele det første halvåret før de de blir klar for å finne roen alene. Det kan selvsagt skje mye før dette, men se da på det som en bonus, ikke forvent det :-)
skyttel71 Skrevet 7. mars 2010 #5 Skrevet 7. mars 2010 Nyt tiden og kos deg masse. Det går så fort! Når det er sagt, så er jeg ikke enig i at de skal få sovne slik i mange mnd. Jeg har fulgt oppskriften (lest her inne et sted..) og vært kjempestreng med nattlegging. Startet tidlig med å legge gullet i senga (sov i vugge på stua på dagtid) etter måltidet i åttetida. Det gikk ikke mere enn noen uker før han sov over maten i 23 - 24-tida. Etter at han var lagt i senga for natta fikk han ikke komme opp. Uansett. Ble det noe skriking så fikk han kos i senga. Han lå aldri alene og skrek altså.Var det bæsj i bleia, så skiftet vi den der. Las at de ikke skulle få sovne i armene, men i senga, Så jeg passet faktisk på at han var våken før jeg la ham inn. Høres kanskje brutalt ut, men det gikk veldig smertefritt. Og vi har hatt en pode som har sovet hele natten siden han var 2 mnd. Et lite puppemåltid i 5-tida og så soving igjen. Alltid i egen seng. Lykke til. Og pass på å kose deg masse med den sovende babyen din (på dagtid).
abella Skrevet 8. mars 2010 #6 Skrevet 8. mars 2010 Du 'må' ikke innfinne deg med å alltid la han sovne i armene dine i flere måneder fremover. Det går an å øve seg litt. Legge han ned når du ser han er trøtt og i ferd med å sovne. Ta han opp med en gang han skriker og ro han ned. Så kan du prøve på nytt igjen. Han er nok fortsatt for liten til å trøstes i senga dersom han skriker. Kanskje det kan hjelpe med et stramt teppe, varmeflaske og litt rugging slik at det assosieres med armkroken din?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå