Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man keisersnitt om psyken til mor er for dårlig til å fullføre en fødsel ?

Da snakker jeg ikke om generel "angst" som de fleste har i mer eller mindre grad.

Snakker om totalt herpa psyke

OG VÆRSÅSNILL LADIES, BEHAVE ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, antagelig.

Det finnes sykehus i Norge som er veldig restriktive på keisersnitt, og det finnes de som konsekvent aldri nekter keisersnitt dersom mor virkelig insisterer. Tilhører man et svært konservativt sykehus, vil man ha mulighet til å søke seg over til et annet, f.eks er det vanlig at bergensere med keisersnittønske/-behov søker seg fra Haukeland til Voss.

Skrevet

Kan ikke nekte deg om du på død og liv vil ha det. Du må gå noen runder med jormor og fødselslege først, og får det ikke uten videre selvfølgelig. Men er du helt på tuppa, og de ikke klarer overtale deg så tror jeg at de respekterer dette. Men tror det er litt ulik praksis fra sykehus til sykehus hvor "lett" det er å få det. Har ikke erfaring med dette personlig, men har hørt fra andre :) Kanskje noen med lignene erfaringer som HI?

Lykke til!

Skrevet

Det er ikke meningen å være stygg mot deg, men vet du hvordan det er å ta ks? Vanlig fødsel er kanskje eksplosive smerter i noen timer, men med etter ks har man smerter i mange uker! Hva gjør slike vedvarende smerter for en allerede psykisk sliten kropp?

Det andre som slår meg er at hvis du er så sliten mentalt, bør du koble inn hjelpeapparat til etter fødsel, om det så er ks eller vaginal fødsel. Som jeg sa; ikke meningen å være stygg mot deg, sier dette som "velmenende" råd:)

Skrevet

Er ikke meg selv det gjelder.

Bare lurer egentlig.. Kunne ikke se for meg at en kvinne låst inne i sin egen sykdom og uten vilje til å fullføre en fødsel kan bli tvunget til å gjøre det.

Er fult klar over hva et keisersnitt innebærer, har selv tatt et.

Men må påpeke at om en kvinne er ute av stand psykisk til å kunne presse seg selv gjennom en fødsel står det med fare for livet til barnet og psyken til mor etter, en det et KS ville.

Dette er bare min mening etter å ha hatt både keisersnitt og en tøff vaginal fødsel. Har veldig smalt bekken og født store barn.

HI

Ønsker bare noen innspill.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...