Gå til innhold

Dysfunksjonell familiebakgrunn ... hva slags terapi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer fra en herpa familie. Akohol, vold og misbruk inngikk i barndommen. Jeg fungerer greit i hverdagen, men samtidig har jeg en del problemer jeg gjerne skulle gjort noe med.

Jeg har store vansker med å stole på andre, sliter med angst i forhold til enkelte ting og det er sikkert andre ting jeg ikke er bevisst på også.

Kanskje det er noen her inne som har vært i terapi pga det samme som kan anbefale terapi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer også fra en"herpa " famile (godt sagt)

og føler det kunne vært meg som skrev ditt innlegg..

har tenkt lenge på at jeg sikkert burde gått til ettellerannet terpi.Funger greit som deg,men sikekrt ting je gikke er bevist på som kankje gjør livet unøding vanklig!

Så jeg dytter denne litt for deg ,jeg:)

Skrevet

Hei!

Jeg har gått i kognitiv terapi, altså forandre tankemønsteret.

Det har fungert veldig bra for meg :)

Skrevet

hvor gjør man det?og trenger man henvisning?

ikke hi

Skrevet

Fikk henvisning til en spesial psykolog fra fastlegen etter noen få samtaler med han.

Jeg har slitt mye med selvskading og selvdestruktive tanker/følelser. Samt mye katastrofetanker rundt min egen lykke.

Vet ikke hva som er kriterier for å få en slik terapi, men jeg måtte overdrive litt til legen.

lykke til :)

Skrevet

ok:)

Hva mener du med katastrofetanker rundt min egen lykke,om jeg ka spørre? hørtes "kjent"ut..

så bra det hjalp:=)

Skrevet

Katastrofetanker rundt egen lykke beskriver vel egentlig godt det grumsete "annet" jeg sliter med i tankene. Jeg skal ta en prat med legen min og høre om kognitiv terapi, for jeg vil gjerne forandre tankemønsteret mitt :)

Hvis noen andre har tips hører jeg gjerne.

Og takk til dere andre som har svart, hilsen HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...