xxxJulianexxx Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 Jeg synes Makaroni er kjedelig og kjip mat! Er det noen som har ideer til hva jeg kan lage av makaroni som faktisk er godt? Gjerne oppskrift også.
PAVEEL Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Kok opp vann. Skjær opp en løk som du har i vannet sammen med makaronien. Stek en kjøttdeig og krydre med buljong, litt karri, pepper, sitronpepper. Ha i et glass tomatpure og ca 1.5 dl melk eller vann. La det putre litt. Sil av makaronien, og bland kjøttdeig bl. i den. Kjempegodt! Bruker den masse her:)
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 7. mars 2010 #4 Skrevet 7. mars 2010 Kokt makaroni med smeltet godt smør og salt hi hi det er jeg veeeldig glad i:-))
* 5 om dagen * Skrevet 7. mars 2010 #5 Skrevet 7. mars 2010 vi liker godt ostepølser stekt i skiver,og blandes med makaroni i stekepanne tilslutt....kjapt,enkelt og godt....og gjerne litt parmesanost på toppen :-))
L & lille L Skrevet 7. mars 2010 #6 Skrevet 7. mars 2010 pølse gryte: kok opp en halv boks makaroni stek pølse biter og litt løk i smør og tilsett 1 boks tomat purre litt salt og sukker og en dasj med margarin og litt ketshup og bland.. veldig lett ,billig og de fleste unger like den:P
alvis Skrevet 7. mars 2010 #7 Skrevet 7. mars 2010 Dette syns jeg er kjempegodt: Du koker makaroni og setter dem i en ildfast form. Så steiker du kjøttdeig og løk og krydder med pepper, hvitløk og paprikakrydder. Så legger du den steikte kjøttdeigen med makaroni i ildfast form. Rør om så alt blir blandet. Etter det blander du melk og 2 egg og heller det over makaroni og kjøttdeigen. Så mye at det kommer nesten opp på alt, at du ser melk blandningen når du ser oppi. Så legger du alt i ovnen på 200 grader i ca 50 min. Det blir kjempegodt!!!! Neste dag kan du varme rester i formen eller steike det i steikepanne. Du kan evt blande i tomat og paprike hvis du vil men det trengs ikke. Servere med ketschup!!!
xxxJulianexxx Skrevet 7. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 7. mars 2010 Det var det jeg visste. Makaroni er ikke så kjedelig som jeg tror. Nå skal jeg endelig få brukt opp all makaronien min:)
Renate :-) Skrevet 7. mars 2010 #9 Skrevet 7. mars 2010 Mange gode tips her ja... Her brukes makaroni i fiskegrateng om du liker det? Også bruker vi faktisk makaroni til kokte fiskekaker i brun saus med potet og gulrot :-)
Venja Skrevet 7. mars 2010 #10 Skrevet 7. mars 2010 Mannen har innført makaroni til joikakaker, sammen med poteter og masse ketchup...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå