Mamma´n til lillemor Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 Har man lov til å ha med fruktpuré gjennom sikkerhetskontrollen på flyplassen? Vi skal fly til Thailand og jeg vil helst ikke belage meg bare på grøt fordi lillemor ofte bare vil ha ett grøtmåltid om dagen. Da er det så kjekt med frukt-beger, men regnes dette også i de 100 ml man får ha med inn på flyet? Finner ikke ut dette noe sted, så hvis noen vet er det supert.
mamman til to gutter Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Man kan ha med det man vil av barnemat. Bare ta det frem i sikkerhetssjekken og si det er til babyen:-)
Trollemor75 Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 Du har i utgangspunktet lov til å ha mat og drikke til baby utenom den 100 ml regelen, samt stelleprodukter og medisiner. Var imildertid obs på at enkelte flyplasser (Heathrow gjør det) krever at du skal kunne smake på maten, så det er tryggest med glass som har skrulokk fremfor begerne som Hipp lager. Vet ikke hvor gammel babyen din er, men når jeg reiste til Canada for 1. gang med Trollet (som var 6 mndr) hadde vi: grøt, MME i urinprøveglass (de tar lite plass, passer inn i tåteflasken så du slipper å lete i stellevesken), glass med fruktmos, glass med grønnsakmos, og thermos som jeg fylte med varmt vann på en kafé etter sikkerhetskontrollen. Etter kontrollen kjøpte jeg også en flaske vann. Disse kunne jeg bruke til å lage tåteflaske hvis ammingen gikk skeis, samt lage grøten. Jeg hadde mat for hele dagen reisen varte + en dag til, i tilfelle forsinkelser eller tapt bagasje. Nå er han 1 år og det er blitt MYE enklere... ;-)
Trollemor75 Skrevet 7. mars 2010 #4 Skrevet 7. mars 2010 Glemte å si at det greit å ha alt i en gjennomsiktig plastikk pose som du kan vise frem ved kontrollen.
Mamma´n til lillemor Skrevet 7. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. mars 2010 Takk for tips. Da skal jeg lage mine egne beholdere å ha frukt-puréen i så jeg slipper å åpne alle begrene som ikke har mulighet for å lukkes igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå