Gå til innhold

Når i eggløsningsperioden slippes egget??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Lurer på et par ting ang eggløsningen...

1. Når slippes egget under eggløsning? er det 1 dagen med el-slim eller siste?

2. og når fester det seg i livmoren visst det er blitt befruktet? regnes den tiden fra 1dag i eggløsning eller fra da egget slippes??

Jeg hadde første dag med el-slim 1 mars og siste dag med el-slim var 3.

Men akkurat nå føler jeg at noe er på ferde her :P jeg har nemlig halsbrann, noe som begynte i går, og jeg har litt små stikkinger i ''livmorområdet'', og er myyye trøtt......

men kan ting skje så fort? kan egget ha festet seg på så kort tid fra eggløsningen??

takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

glemte å skrive at jeg også er kvalm i perioder, og merker jeg har kortere lunte :P

Skrevet

spm. 2: Det jeg har lært etter å lest infoheftet fra ladycomp, så tar det ca 6 dager for det befruktede egget å komme ned i livmoren. Der tar det ytterligere 6 dager for egget å feste seg ordentlig. Det er derfor man bør ha en luthealfase på minimum 12 dager.

Jeg vil anbefale deg og slappe av fram til du har ikm- du finner ikke ut av om du er gravid før da uansett. Med mindre du har hatt EL tidligere enn anntatt da :)

Skrevet

spm 1: Det er ikke alltid det stemmer med EL slimet. Det sies jo at EL skjer siste dagen med EL slim. JEg temper og da ser man dagen før EL at tempen synker, da vet man det med sikkerhet. Forrige måned skjekket jeg slimet og trodde EL var på dag 15. Det var siste dag med slim. Men tempen forholdt seg like lav på dag 15 og 16, litt lavere enn vanlig, så det så ut som egget ikke helt klarte å slippe. Men på dag 17 hadde den steget:) Så temping er en god måte å ha full kontroll på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...