Gå til innhold

hei.hvor mye betaler du for å leie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har kjøpt hus med utleiedel men vet ikke hva jeg skal ta for å bo der. 25 min med tog til oslo, gangavstand(3-4 min) fra toget, egen hageflekk med utemøbler, kabeltv, internett inkludert, bad, kjøkken sovealkove og stue, + gang. egen inngang. egen biloppstillingsplass,og egen utebod. 42 kvadrat + bod, hvitevarer inkludert, jeg skal bare sette inn nytt dusjkabinett og micro så tror jeg det meste er der nede. parkett på gulver og fliser på bad. kjøkken er helt enkelt, med kjøl/frys og komfyr og hvite skaper og benkeplass.

jeg tenker 6000 ink strøm?

hva tenker dere? har ingen erfaring fra leiemarkedet..

takk for hjelpen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes det hørtes litt lite ut faktisk. Nå vet ikke jeg hvor i forhold til Oslo dette er - hvis det er "på landet", er det en fornuftig pris, men hvis det er et annet sentrum like ved, kan du ta mer. Er min mening da..

Skrevet

Men hviss det ikke er soverom så trekker det litt ned, men 6000 +strøm eller fks 7000 inkl strøm...

Skrevet

For å si det rett ut;

Du er dibs aller, aller største idiot hvis du leier ut noe som helst med strøm inkludert i husleia.

Det er et skikkelig tapsprosjekt, og grunn nok til å gå skikkelig på rævva av.

Hva hvis du leier ut til et rolig, stille krapyl som skal 30 grader i hele leiligheten året rundt? Hvor mye strøm tror du vedkommende bruker da?

Nei, er det ikke egen strømmåler der fra før, så ta på deg kostnaden og bestill elektrikker som får ordnet med å få satt inn strømmåler der, så slipper du alle ubehageligheter.

Når det gjelder priser, så sjekk hva naboene leier bort cirka tilsvarende for.

Se på finn.no, hybel.no og ibolig.no

Skrevet

Jeg syntes det hørtes veldig billig ut.

Men som en sa over. Ikke finn på å lei ut med strøm inklusive. Gjør du dette så kan du garatert miste nattesøvnen når strømregningen kommer. Da mister du all kontroll på strømforbruket, og du kan få en leieboer som vil ha det 30 grader innendørs + endeløse dusjer. Folk har en tendens til å sløse med strøm når en slipper å betale etter forbruk. Så ikke gå i den fella. Pass også på depositum på sperret konto (ca. 3 ganger husleie.)

Skrevet

Jeg betaler 2500,- for 55kvm med hage, parkeringsplass og utebod. Er en 2-roms med stort bad og hvitevarer.

Har ikke strøm, internett eller kabel-tv inkl. Og jeg er enig med de andre her: Du burde ikke ha strøm inkl. i husleie. Det kan fort bli en dyr affere for deg.

Skrevet

Ta 6000 eks. strøm. Eller 5500.. Du finner det raskt ut om folk er interessert i å betale 6000 pluss strøm for en plass uten soverom eller ikke.

Skrevet

det høres ut som det er i område ås-ski-vestby....

jeg bor i en leilighet i det området og har 1 soverom, bad, stue kjøkken, bod og parkering ca 50 kvm og her er det eneste av hvitevarer oppvaskmaskin og vi betaler 7500..kr og det er billig i dette området.. syns du kan ta vært fall 7000 kommer litt ann på standaren men vis strøm er inkludert så syns jeg 7000 er en greit og rimelig pris.. sjekk ut finn og prøv og sammenlign prisene og hus på og få en fin og oversiktelig kontrakt og 3 månders deposetum pga det er hvitevarert i leilligheten...

lykke til:)

Skrevet

Hei HI

Vi leier ut en 2 roms hvor alt er nyoppusset, 35 km. Ligger sentralt i Bærum, har nå leid ut siden i sommer og får 7000 kr mnd uten strøm. Vår er nok nyere enn din da alt ble revet ut og bygd opp igjen i sommer.

Ville aldri tatt med strøm i husleien, men det forutsetter at det er eget strømnett for hybelen. Vi ordnet dette når vi pusset opp.

Synes 6000 kr høres greit ut, ikke sp billig eller dyrt. Sammenlig på Finn

Ta 3 mnd depositum, så slipper du de som kommer med kommunal garanti.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...