Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 Må si jeg stusser litt ved dette. Vet at mange hevder at hvis man spiser mye så blir også babyen stor. Men jeg skjønner ikke hvordan dette kan stemme(av egne erfaringer mener jeg). Vet om ei som spydde omtrent hele svangerskapet og fikk en STOR gutt. Og ei venninne legger på seg som bare rakkern i svangerskapene hennes, men har 4 små babyer å vise til. Så er det bare gener som spiller inn hvor stor baby man får? Eller spiller mors kosthold også inn? Noen som har innspill, eller kanskje har lest noen undersøkelser rundt dette? :-)
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Jeg har det med å "slappe litt av" under svangerskapene mine... kaster inn på med det jeg måtte føle for... Gikk opp vanvittig mye begge gangene.. 30 kg ca... Uansett, nr 1 kom som 2290 g og nr 2 var 4060 g ca like lange:p Kosthold var det samme, og min egen vektøkning var den samme.. Eneste som var anderledes var genene fordi de har ikke samme far
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 kanskje begge deler? Er jo ofte snakk om "sukkerbabyer", men det gjelder vel kanskej dem som har svangerskapsdiabetes? men det gjelder ikke alle store barn. Jeg har hele mitt voksne liv vært veldig bevisst på kosthold. Jeg trener mye og spiser sunt. Det gjorde jeg også i graviditeten, men barnet mitt ble over 5 kg På farens side er det født store barn, så for vår del tror jeg det lå i genene.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #4 Skrevet 7. mars 2010 min var forresten 56 cm lang og anonym 16.15
Lemonia Skrevet 7. mars 2010 #5 Skrevet 7. mars 2010 Jeg spiste som normalt i svangerskapet, gikk ikke opp et eneste kilo (så i praksis gikk jeg jo ned i egenvekt og da jeg dro hjem fra barsel veide jeg noen kilo mindre enn før jeg ble gravid), men fikk likevel en relativt stor gutt (52 cm og 4,1 kg). Det er nok uansett mye som spiller inn, og selv om man kanskje spiser mye er jo HVA man spiser også viktig. Jeg vil tro at en som spiser lite, men bare spiser fettrik og kaloririk mat vil få en større baby enn en som spiser mye, men spiser sunt og variert. Og så har jo mennesker ulik forbrenning, noen trener og beveger seg mer osv osv. Det er nok ikke så enkelt som at mye mat betyr stor baby.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå