Gå til innhold

HAR far selvstendig rett på foreldrepenger eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var inne på foreldrepengeveilederen nå og sjekket... han har en bruttolønn på ca 20000,- i mnd foreløpig, og på 100% permisjon ville han få utbetalt 635,- pr uke :o Det kan vi jo ikke leve av!!!!

Hva er det for noe surr???

Ståa er slik:

Jeg studerer uten rett på støtte fra lånekassa.

Han er nyutdannet og har tjent veldig lite til ingenting de siste 3 årene, men er nå vikar og har utsikter til fast full jobb fra høsten.

Sist jeg hadde permisjon hadde jeg rett på fødselspenger og hadde veldig ugjevn inntekt. den bla da beregnet utifra de beste av de siste 10 mnd jeg hadde vært i arbeid.

Hvorfor må far da oppgi ligning for de 3 siste årene når han der ikke har noen rett på støtte?

Og hvorfor blir beregningen så vanvittig lav???

Jeg trodde jo faktisk at det var en mulighet for at han kunne ta perisjonen i dag jeg? det kan han jo ikke om vi blir avfeid med 2500,- pr mnd særlig siden hans inntekt er hustandens eneste inntekt :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

far kan ta alle ukene, foruten 3 uker før og 6 uker etter fødsel.

Han får da utbetalt like mye som han hadde i jobb.

de 635 kr er nok pr. dag i det minste, men han får nok mer enne det da.

Jeg har bare jobbet litt ved siden av studiene, og fikk rundt 250 kr dagene, ca 5000 + i mnd.

Skrevet

Den veilederen er kun en veileder og stemmer ikke alltid når inntekten har variert mye. Jeg er ikke sikker på hvor lenge far må ha jobbet for å tjene seg opp retten til å få utbetalt det samme som han får når han jobber, men han må hvertfall ikke ha jobbet i tre år. Mulig det er som for oss at han må ha jobbet 6 av de siste 10mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...