<3baby i magen<3 Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 Var på besøk hos noen venninner i går, og vi kom til å snakke om navn på den lille i magen. Mannen og jeg har ikke klart å bestemme oss enda, men har noen i tankene. Når jeg luftet en av dem for mine venninner, reagerte de alle med at, "ja, ja, noen må jo hete det også" ??? Er jo litt leit når vi jobber så hardt for å finne et passende navn, også får en slike svar. Mulig jeg bare er høygravid og ekstremt følsom, eller??
ღMadame_mim ღ Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Blås langt i hva andre mener om navnvalget. Det har jeg funnet ut er det beste. Dere har valgt det navnet dere synes er finest og dere har valgt det med kjærlighet. En annen ting er også at dersom man har valgt et litt spessielt eller sjeldent navn så må man gjerne også "smake" litt på det for å bli vandt til det. Derfor kan det godt hende at de vennene som nå er litt skeptiske til navnet kommer til å synes at navnet er helt nydelig etter en liten stund :-)
Pinnus Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 Vi har fått "dårlige" tilbakemeldinger, type "ikke helt min smak - unnskyldninger" på våre navneforslag også. Velger å ikke bry oss! Har mange venninner som har valgt navn jeg aldri kunne valgt uansett, godt vi er forskjellige.
snurretassa Skrevet 7. mars 2010 #4 Skrevet 7. mars 2010 Det er frekt og unødvendig å svare sånn. Du overreagerer ikke, altså. Men bare drit i det, dere bestemmer! Og det er jo litt deilig å velge noe andre ikke ville valgt, da viser du bare at deres mening ikke veier spesielt tungt for deg. Derfor er det like greit å si at "vi har ikke funnet noe navn ennå", selv om man har det. Så lanserer du heller navnet når ungen har kommet, og hvis noen svarer sånn da, er det lov å si det er tåpelig å si sånt når barnet faktisk har fått det navnet. Unntaket her må jo være dersom man spor om noen kan si helt ærlig hva de synes, da burde man tåle et oppriktig svar.
<3baby i magen<3 Skrevet 7. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. mars 2010 Navnet vi har tenkt litt på er ikke det jeg vil kalle sært engang. Sindre er da vel ikke helt forferdelig å vokse opp med? Jeg setter jo selvsagt pris på at jeg har ærlige venner, men jeg tok meg litt nær av svarene jeg fikk... Jeg kommer ikke til å la det påvirke valget vårt ang navn, for det er tross alt vi som skal få dette barnet. Forventer ikke at alle skal være enige, men jeg ble overrasket kan man si....
Anabelle2010 har født! Skrevet 7. mars 2010 #6 Skrevet 7. mars 2010 Sindre er jo et helt vanlig og fint navn! Synes det er unødvendig med sånne kommentarer som det du har fått! Vi fikk også masse rare kommentarer fra familien på Trym og Tuva som våre to eldste heter, men nå er det ganske uvanlige navn der jeg kommer fra. Men jeg sa klart i fra at det er vårt valg og at jeg ville ha meg frabedt negative kommentarer!!
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 7. mars 2010 #7 Skrevet 7. mars 2010 Det er så typisk å si sånt før babyen kommer... Blæ! Men ikke bry deg om det. Når barnet har kommet kommer alle til å elske babyen uansett om den heter Martin eller Truls;-)
<3baby i magen<3 Skrevet 7. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 7. mars 2010 Godt å høre at jeg ikke er helt ekstremt hormonell... Det finnes selvsagt navn jeg heller ikke liker, men jeg holder meg for god til å slenge stygge kommentarer om dem. Dessuten er det jo gjerne slik at navnet går seg til den som bærer det. Når jeg ser på datteren min, kan jeg ikke forestille meg at hun skulle het noe annet enn det hun gjør. Det er jo den hun er.
Mrs Mon-e Skrevet 7. mars 2010 #9 Skrevet 7. mars 2010 Vi har valgt den "vi har ikke bestemt oss for navn" unskyldningen. Moren min begynner nærmest å bli desperat etter å finne ut hva vi skal kalle lillegutt. Da vi bestemte navn til hunden vår så mente hun bestemt at hunden skulle hete noe annet og begynte faktisk å kalle hunden vår for det hun mente den skulle hete... Jeg har sakt i fra at vi ikke ønsker forslag og at det er vi som bestemmer navnet. Får jeg høre et minste knyst fra spesielt henne om vi ikke skal kalle han ditt eller datt i stede så tror jeg at jeg tilter. Hun mener at Heine er et fint navn har hun sakt 100 ganger, det er bare så synd at det er brukt i familien allerede. Jeg har sakt minst like mange ganger at vår sønn skal IKKE hete Heine uansett-men hun gir seg ikke. Lunta mi har vært veeeeldig kort de siste månedene, og jeg har prøvd å få henne til å forstå at jeg er voksen (29 år!!!!) og at det er vi som bestemmer navn, hvordan vi skal oppdra barnet, når vi skal rydde hus osv. Føler jeg må plassere skapet før lillegutt kommer! Ikke bry deg om andres meninger, er sårende at de nærmest rynker på nesa når dere endelig har funnete et navn til sønnen deres- dårlig gjort! Lykke til med navnevalget, det er kun dere som bestemmer!
tullemoren ♀ + ♀ Skrevet 7. mars 2010 #10 Skrevet 7. mars 2010 I frykt for å oppleve det samme som deg har vi også valgt "vi har ikke bestemt oss"- taktikken. Er helt utrolig hva enkelte klarer å lire av seg når de får høre navnene vi vurderer, og jeg er så hormonell og pinglete at jeg hadde nok kuttet hele navnet ut om noen hadde kommet med en negativ kommentar. Ergo..vi har ikke bestemt oss. Liksom... Sindre er forresten helt nydelig!! Det skal gutten vår hete også;-)
Pinnus Skrevet 7. mars 2010 #11 Skrevet 7. mars 2010 Sindre er jo et aldeles vanlig og pent navn? Sjarmerende faktisk:) Hehe, må le litt av denne svigermoren som vil ha Heine altså. Bestemt dame! Vi har spurt om forslag, og svigermor sier bare " det må dere bestemme selv, det er jo tross alt deres barn" Hun prøver veldig hardt å ikke legge seg opp i noe, og svigerfar holder henne på plass hvis hun skulle glemme seg. De er kjempesøte altså
FrkBomst&Frø Skrevet 7. mars 2010 #12 Skrevet 7. mars 2010 Sindre er kjempeflott -et av de navnene jeg liker virkelig godt! Heldig gutten som får hete det, jeg har allerede en Sindre i familien og blir av den grunn ikke å vurdere det navnet. (Sindre er en kjempeflott gutt altså, ikke derfor det er utelukket
ano`num *17.03.10* Skrevet 7. mars 2010 #13 Skrevet 7. mars 2010 Vi har også fått noen stygge kommentarer på navnetankene våre, men jeg har aldri opplevd det slik. Mulig det er hormoner som gjør det ekstra sårt? En sa feks at hvis vi skulle bruke det ene navnet skulle han kalle ungen for urt. Ble litt paff over at han sa det, men. Hadde vell vært noe annet om vi hadde bestemt oss helt for akkurat det navnet, når det ble sagt. Vi holder navnet hemmelig denne gangen og nyter det. Sitter å lurer på om vi skal fortelle det i meldingene som blir sendt ut etter fødselen eller ikke Er så gøy at bare vi vet det. Koser oss med følelsen av å ha en stooor hemmelighet. Selv om det sikkert bare er vi som virkelig bryr oss så mye om det.
Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 8. mars 2010 #14 Skrevet 8. mars 2010 Vi luftet våre forslag for mine svigerforeldre.... og fikk dette i svar...-nei men det er jo hundenavn og det er vel ingen som kan hete det...Og de kom med forslag som Rolf,ole(håper jeg ikke tråkker på noen tær nå...men det er navn jeg ikke liker og svigerfar heter et av dem) Og da klarte jeg ikke dy meg å sa at jeg driter i om dere ikke liker navnet jeg så lenge VI liker det;-) men når det er sakt,så likte dem ikke de to første navnene heller,men de syns det er flotte navn nå...Så hev nesen i sky og tenk at så lenge dere er fornøyd og syns det er fint så spiller ingen rolle hva andre sier egentilg,men selvførgelig,hyggelig at folk liker navnene vi velger til barna våre;-) Lykke til med navn valg.
noahmamma Skrevet 8. mars 2010 #15 Skrevet 8. mars 2010 Synes det er unødvendig med sånne kommentarere, det er deres valg hva barnet skal hete. Vi har jo alle forskjellig smak, og takk og lov for det, ellers har jo alle hadd samme navn.
06.06.10 Skrevet 8. mars 2010 #16 Skrevet 8. mars 2010 Vi valgte gutte og jente navn veldig tidlig, før vi viste hva det ble. Og da sa svigermor at de håpet at det ble jente for det var det fineste navnet. Jeg likte begge navnene like godt så gadd ikke å bry meg med hva hun mente....ungen skal jo uansett få det navnet vi syntes er finest. Og ei venninne av meg syntes at begge navnene våre var veldig spesielle, men hun har valgt to topp ti navn på sin gutt og det ville jeg aldri ha gjort. Så alt er jo smak og behage. Ikke gidd å bry dere om hva andre mener. Velg det dere syntes passer best:)
Jentu <3 har født <3 Skrevet 8. mars 2010 #17 Skrevet 8. mars 2010 Dette minner veldig om min mor.... Vi venter nr 3, og jeg er også 29 år.... Min mor er ekspert på å si at hun ikke skal si hva hun mener vi bør kalle barnet, men presterer å overøse oss med forslag likevel.... Men at det er vi som bestemmer... Ha, ha.. Jeg var så syndig å plumpe ut med det ene forslaget vi hadde som vi begge var enige om for et par mnd siden... Reaksjonen jeg fikk fra mamma var, "Dere må ikke kalle han for det, det navnet synst jeg er direkte...... stygt...... ". Pappa begynte så å lappe over, og tok oss i forsvar og sa at vi ikke skulle høre på dette.. Og var dette navnet vi ville ha, skulle han selvfølgelig hete det... Jeg har i ettertid irritert meg grenseløst over denne reaksjonen... Synst først at navnet var litt ødelagt etter det.. Men nå er vi litt tilbake til navnet igjen... Er fortsatt det eneste navnet jeg og pappaen er enig om, og føler at mamma vant hvis vi ikke bruker det... Men temaet navnevalg er helt "off limits" for mamma, og jeg har gitt beskjed om at de skal få vite det når det er helt bestemt, og ikke et tema for diskusjon lenger! For å understreke min irritasjon, sa jeg at det kunne tenkes de fikk vite det på dåpsdagen... He, he... Men det er et sårt tema, som jeg mener venner og familie må holde seg unna dersom man ikke har bedt om deres mening... Alle har en mening, og ulik smak.. Men det er vår lille gutt, og det er vi som skal velge et navn vi liker og er stolt av.... :-)
Helverine Skrevet 8. mars 2010 #19 Skrevet 8. mars 2010 Sindre er da fint, men smaken er som baken Jeg synes du skal heve deg over slike kommentarer. Vi har selv valgt et litt spes navn til sønnen vår. Jeg har fått noen forvridde ansiktsuttrykk med påfølgende; Ååå, deeet har jeg ikke hørt før. Andre synes det er veldig fint, og jeg vet at mange synes det er rart. Akkurat det blåser jeg i Tror man uansett blir vant til det etter hvert.
tullemoren ♀ + ♀ Skrevet 8. mars 2010 #20 Skrevet 8. mars 2010 Jeg syns det tok kaka da jeg AKKURAT hadde født førstemann og jordmora spurte om vi hadde bestemt navn. Merk, dette var like etter hun var ferdige med all "opprydning" etter fødselen og jeg hadde ikke landet enda...fremdeles helt forvirret over at jeg faktisk hadde født. Jeg og min mann hadde lyst å diskutere hva vesla skulle hete i fred. Hadde to alternativ. Jeg prøvde å svare litt unnvikende, men jordmora gav seg ikke..hvilke alternativ er det dere har da, maste hun videre. Tilslutt sa jeg alternativene og når jeg nevnte at et av de var Anja kom kommentaren "men det er jo et hundenavn!!" ...vi døpte altså ikke jentungen Anja. Det navnet ble helt ødelagt etter den kommentaren....
Sjørøver *TALL PREGNANT* Skrevet 8. mars 2010 #21 Skrevet 8. mars 2010 fysj, så stygt sagt av jordmora! Hun burde jo absolutt holdt det for seg selv. vi har vært konsekvent på å si at vi vil se an ungen før vi bestemmer oss for navn. Har ei liste med noen navn vi har lyst til å bruke, men synes ikke andre har noe med det enda. Vil egentlig ikke ha andres synspunkt på vårt valg. Vår unge og "et produkt" laget av oss. Litt lei meg for at det navnet vi har mest lyst på er skikkelig "poppisnavn" akkurat nå. Tror likevel vi kommer til å bruke navnet, for det har gått i min familie i generasjoner Synes forresten Sindre er kjempefint jeg Ikke bry deg om at det ikke er favorittnavnet til venninnene dine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå