Miztery Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 Vi har vært prøver i to år nå, ble gravid i fjor vår, men mistet etter kort tid. Vi har fra før ei jente som blir ni år til sommeren, altså blir hun nesten ti år før hun får søsken, og hvilken glede vil hun ha av det? Tenker også på den lille vi eventuelt skulle få, da vi ikke planlegger mer enn en til, og med den farten som vi produserer med, så kan det jo uansett ta tid før nr 3 skulle dukke opp, og jeg ønsker ikke å bli gravid etter jeg har blitt 35 (er snart 32).. Så hvis vi får et barn til, så får vi jo egentlig to enebarn.. Har jo veldig lyst på en liten en, men greier fint å overleve som enbarnsmor! Noen som har noen synspunkter?
Fløtepus&Tigergutt Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Selv om det kanskje blir 10 år mellom dem er jeg ganske sikker på at de vil få glede av hverandre, så det ville ikke jeg tenkt så mye på. Jeg syns hvertfall ikke det er egoistisk av dere å ønske dere et barn til!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 Tror du ikke hun vil synes det er stas med en baby da? Nei, det synes jeg ikke er egoistisk!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #4 Skrevet 7. mars 2010 det er mye når den ene er nyfødt og den andre er 10.. men ikke så ille når de er 20-30 eller 30-40... synes det er en enorm gave å gi dem jeg. det at de får lov å være 2. sammen i gleder og sorger. men jeg har 3 søsken og klarer jo ikke se saken fra enebarnperspektiv da.. men bare tanken på å foreksempel skulle en dag i fremtiden miste mor eller far å ikke ha noen søsken å dele sorgen med, neei... jeg går for flere barn...
Miztery Skrevet 7. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. mars 2010 Joda, hun ønsker seg veldig en liten bror eller søster.. Men det ser jo ut som det kan ta en stund til da.. Jeg blir bare litt motløs når mensen kommer, kjenner at jeg har lyst å gi opp.. Men samtidig er jo ønsket om en baby veldig sterk, både hos pappaen og meg!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #7 Skrevet 7. mars 2010 Syns dere skal prøve på en til. Du får jo ikke to enebarn.
Miztery Skrevet 7. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 7. mars 2010 Ja, vi går jo for flere barn vi også, men det er ikke like lett for alle å få barna man ønsker seg.. Vi ventet kanskje for lenge med å begynne å prøve igjen, men det hadde sine naturlige årsaker, da vi var fra hverandre fra snuppa var 2 år, ble ikke sammen igjen før hun nesten var seks år.. Så ventet vi et år med å begynne å prøve, og nå har det gått ytterligere to år..
Miztery Skrevet 7. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 7. mars 2010 Tror du han er mer fruktbar enn mannen min? Vel, jeg tror feilen ligger hos meg.. Mulig jeg har et snev av PCOS, da jeg har veldig mange symptomer.. Prøver å ga ned i vekt nå da, siden det sies å ha god effekt for mange!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #10 Skrevet 7. mars 2010 Min storesøster er 11 år eldre enn meg, hun var små furt første uka jeg var hjeme etter fødselen.. Men, så tok hun med stor glede på seg storesøster rollen :-) Vi har gått gjennom tykkt og tynnt sammen, hun er den beste vennen jeg har! :-D Så vil ikke kalle dere egoistiske nei :-)
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #11 Skrevet 7. mars 2010 Med så stor aldersforskjell blir det som å ha to enebarn, man kan aldri behandle dem likt, da de er på to helt forskjellige stadier i livet. Kanskje kommer de aldri til å føle noe mer enn en slags tante-niese/nevø-forhold til hverandre.
Miztery Skrevet 7. mars 2010 Forfatter #13 Skrevet 7. mars 2010 Det høres lovende ut! Jeg har bare brødre jeg, og er 17 år eldre enn den yngste. Jeg føler jeg er mer tante til ham enn storesøster. Min fem år yngre bror og jeg har hatt et kjempefint forhold etter at vi ble voksne.
Mzzizzy+augustspire <3 Skrevet 7. mars 2010 #14 Skrevet 7. mars 2010 Jeg har to gutter, en på 12 og en på 2 Og det går fantastisk greit med de to og har gjort d hele veien Han elste er veldig beskyttende og en god storebror for han lille Føler ikke jeg har 2 enebarn, men to søsken som er glad i hverandre og som går fantastisk bra sammen til tross for stor aldersforskjell Så om dere begge har lyst på en liten en til, syntes jeg dere skal gå for d
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #15 Skrevet 7. mars 2010 Jeg ha den en søster som er 13 år yngre enn meg. Hun er nå tenåring, og jeg er midt i 20-årene. Vi er kjempegode venner, og hun bruker ofte være på helgebesøk til oss. Hun snakker med meg om ting som det enda er litt flaut at mamma skal vite. Slike ting man gjerne frorteller søsken før foreldre. Jeg er kjempeglad for at jeg har henne i livet mitt, og ville ikke vært foruten. Ville prøvd på en til om jeg var dere.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #16 Skrevet 7. mars 2010 Lurt å starte utredning, ivf kan ta tid.. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #17 Skrevet 7. mars 2010 En av mine veninner hadde en gutt og de skulle egentlig ikke ha flere før vi fikk barn og de plutselig fant ut at de også ville ha en til. De fikk da en jente når gutten deres var 11 år. Han er den stolteste storebroren jeg vet om og han er gladelig barnavakt til sin lillesøster. De er nå 3 år og 14 år:o)
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #18 Skrevet 7. mars 2010 Når jeg var 10 år,fikk jeg en liten søster, jeg syntes det var kjempe koselig. Ikke like moro når hun var 4 og jeg 14, da fulgte hun etter meg overalt... Men nå som hun er 20 og jeg 30 har vi det mye moro sammen. Kan prate med hun om alt. Hun venter sitt første barn i disse dager, jeg har 2. Så vi har jo litt felles innteresser også. Kjør på mener jeg! De vil få glede av hverandre!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #19 Skrevet 7. mars 2010 Må du slutte å tulle HI.Hvor langt det er mellom vært barn spiller ingen rolle.Og hvorfor skulle hun ha mer glede av barnet tidligere?Og hva er egoistisk? Orker ikke lese hele tråden.Vil dere ha et barn til så gjør dere det.Senere i livet er det godt for nr 1 å ha en familie etter dere er borte. Mulig jeg bare er sur i dag.Synes dette innlegget var bare tøv.God jul!
Hellobaby Skrevet 7. mars 2010 #20 Skrevet 7. mars 2010 Mine søsken er 8 og 10 år yngre enn jeg, og vi har verdens beste søsken/venneforhold! De to som er så nære i alder, har faktisk ikke så veldig nært forhold... Tror ikke du trenger å tenke på det på den måten. Hvis dere vil ha et til barn, så lager dere ett til barn! :-)
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #21 Skrevet 7. mars 2010 De er vel ikke enebarn fordi om den ene ungen er 10 år eldre vel! Skal man snakke om hva som er kjipt her.Så må det å være enebarn.Aldri bli tante eller onkel.Ikke ha søsken å støtte seg til når foreldrene er borte...Vet jo at noen sier de er fornøyd med å være enebarn.Men så har de heller ikke opplevd å ha søsken,på godt og vondt.Heller ikke hatt nieser eller nevøer. Nei det er ikke egoistisk.
Miztery Skrevet 7. mars 2010 Forfatter #22 Skrevet 7. mars 2010 Kommer nok ikke til å satse på ivf, vi har allerede et barn, og kommer ikke til å ta opp plass i køen når det er folk som ikke har barn som trenger den mye mer enn oss.. Får vi ikke flere barn naturlig, så har vi i alle fall ei!
Miztery Skrevet 7. mars 2010 Forfatter #23 Skrevet 7. mars 2010 Vi prøver jo, men jeg blir litt motløs til tider når mensen har kommet, og får litt rare tanker oppi hodet..
Miztery Skrevet 7. mars 2010 Forfatter #25 Skrevet 7. mars 2010 Jeg tror nok datteren vår kommer til å bli en flott storesøster, men samtidig kommer aldri livet hennes til å bli som før igjen hvis vi får flere barn.. Men nå ønsker hun seg søsken (helst en storebror..vanskelig..), og hun vet at vi prøver(hun vet jo ikke hvordan vi prøver da..hehe), men at det kanskje ikke kommer til å skje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå