ST02-10 Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 Ja jeg vet det høres litt rart ut, men la meg forklare, hehe. Jeg er nå 19 uker på vei, og har gått opp nøyaktig 0.5 kg!! 0.5 KILO!!? Hva er det for noe? Det er jo ikke det fosteret, fostervannet og morkaken veier tilsammen engang! Jeg skjønner ingenting! Og det rareste er jo det at magen min er ganske stor, måtte begynne med mammabukse allerede når jeg var 12 uker på vei! Så hva skjer her? Er det farlig eller et dårlig tegn? Eller er jeg bare paranoid her?, eller rett og slett "utakknemmelig" for at jeg ikke skyter opp i vekt?
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Hei. 0,5 kg i uke 19 er nok ikke unormalt, selv om mange har gått opp endel kg allerede da. Er litt avhengig av hvordan du er også, er du super tynn kan det jo være litt lite, men jeg tviler på at det er noe farlig. babyen får det den trenger. Så er det jo slik at noen legger på seg lite første halvdel og så kommer det mer i på slutten,mens andre legger på seg mye i begynnelsen og lite på slutten. Jg har lagt på meg 1 kg i uke 16, og skulle gjerne vært foruten det ene kg.Håper på å legge på meg så lite som mulig dette svangerskapet. Holdt med de 55 kgene jeg fikk til sammen som jeg måtte slite av meg etter 2 svanegrskap.
Emmilo Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 Nå må du bare slappe av. Så lenge ikke JM eller lege finner noe galt med fosteret eller din helse er det bare å takke for kiloene som ikke kommer. Av mange gode grunner. Selv gikk jeg opp 7 kilo på begge mine graviditeter og det var veldig godt for rygg og høfter at det ikke var mer. Nå med nr 3, i uke 20, har jeg lagt på meg ca 1 kilo og takk for det sier jeg. Jeg spiser som bare det så dette er ren genetikk.
Pinnus Skrevet 7. mars 2010 #4 Skrevet 7. mars 2010 Babyen vokser jo streng talt ikke så mye før fra uke 23 og utover. Jeg er i uke 23 nå, og har lagt på meg 1,5kg. Strålende fornøyd med så pass lite vektøkning, og både lege og JM sier det samme. Du blir tidsnok stor du også, bare nyt det så lenge du kan!
johine gravid med Tvillinger! Skrevet 7. mars 2010 #5 Skrevet 7. mars 2010 jeg har heller ikke lagt på meg noe og jeg er i uke 22 med tvillinger tror det er vedlig forsklig fra kropp til kropp jeg har spurt legen om det var falig men han sa nei tvillingene vosker som di skal så skulle ikke bekymre meg.
tingeling78 Skrevet 7. mars 2010 #6 Skrevet 7. mars 2010 Jeg la på meg en kilo frem til uke 20 i forrige svangerskap. Totalt 14 i hele svangerskapet. Det kommer plutselig. Men flere venninner la ikke på seg så mye en gang. Men hadde ikke mye mage heller og fikk vite at når man er lang i ryggen, så skjuler man det lengre. Mulig det også kan påvirke hvor mye man legger på seg. Mye av vekten er jo tross alt vann og det er jo veldig ullikt fra person til person, når, hvor mye osv. Kos deg med graviditeten:)
Prins08&Prins10&?12.1pp Skrevet 8. mars 2010 #7 Skrevet 8. mars 2010 Jeg er i uke 21+1 og har gått ned 7kg og gått opp igjen 900g så er nå "bare" -6kg. Lege og jordmor vet ikke hva det kan komme av,men gjør alt for å legge på meg litt. Så jeg vil helt klaret opp i vekt. Nå er ikke jeg den super slank fra før av,men har blitt det nå...
Lille_bie Skrevet 8. mars 2010 #8 Skrevet 8. mars 2010 Hei Akkurat som meg. Bare at jeg ikke har gått opp et gram. Magen er stor og tydelig. Begynnte med mammabukser rundt 12 uke. Er mitt andre barn. Er 18 uker på vei. Veier 54 kg og er 170 høy. Det er det samme som forrige gang jeg gikk gravid. Da gikk jeg opp kun 8 kg. men fødte et normalvektig barn (3558g). Problemet var litt etterpå. Gikk ned 14 kg fra fødselen til babyen var 2 mnd. Ble veldig tynn ja og ganske sliten. Så jeg jobber iherdig for å legge på meg litt mer denne gangen.... Men hittil går jo det ikke så bra da:-) Noen legger på seg endel og andre ikke. Det er visst noe så festelig for "normalt". Det meste er jo normalt:-) Lykke til videre i svangerskapet. Babyen tar somregel det den trenger av næring. Og variasjonen er store. Og det kan gå like fint om man legger på seg litt lite. Legen/jordmoren vil jo følge med på dette også da:-)
ST02-10 Skrevet 8. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 8. mars 2010 Takk for alle som har svart! Jeg slapper litt mer av nå ja:) Er bare over 8 år siden jeg ar gravid sist, og alt er så nytt og så mye glemt . Merker jeg er mer nervøs for ting denne gangen, men tydeligvis bare unødvendig av meg Jeg er bare 1.60 og veier knappe 50 kilo, så jordmor sa jeg måtte få på meg noen kilo under graviditeten Men dere har jo rett i at babyen vokser mer etter rundt 23 uke så vil nok merke litt økning da:) Jeg får bare lene meg tilbake og nyte graviditeten videre:) Ultralyd imorgen, gleder meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå