Joikaboll@ Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 Leste svarene dine i tråden ang hjelpestønad. Du burde helt klart søke på nytt, og får du da avslag, klager du. Du må skrive ned alt, og da mener jeg ALT. Ikke glemme noe, beskriv en normal hverdag, minutt for minutt. Så beskriver du om den beste dagen, minutt for minutt. Videre beskriver du den værste dagen noen sinne, minutt for minutt. Når du har gjort dette summerer du opp hvor mange dager det er av hver ca i løpet av året eller en mnd. For å kunne søke grunnstønad må du ha innvilget hjelpestønad. Min eldste gutt fikk innvilget sats 0, som utgjorde ca 900,-./mnd med kun astma diagnose fra han var 5 mnd gammel. Dette er 12 år siden. Han har nå sats 2 og adhd diagnose i tillegg. Legger ved en link som er (var for meg) uunværlig i søknadsprossessen. http://www.frambu.no/modules/module_123/proxy.asp?D=2&C=417&I=12795 Kan jo legge til at jeg har en på 5 år som har autisme, er pu. astma, eksem osv... har sats 4 for han. Søknaden her blei med vedlegg på over 100 sider :-) Nav trenger å få alt med teskje.
Gjest Skrevet 8. mars 2010 #5 Skrevet 8. mars 2010 Hei! Tusen takk for hjelpen! Jeg mener helt klart at avslaget jeg fikk ikke var riktig. Jeg forstår jo at en 1-2åring trenger omsorg, men ingen andre barn jeg kjenner på hans alder må ha samme behandlinger som han må ha hver eneste dag. Det er ergelig å tenke på hvor mye støtte jeg egentlig har gått glipp av, men man må være (unnskyld språket) jævlig frisk for å ha et sykt barn.. Uthvilt og istand til å krangle med NAV, derimot, det er det ikke alltid man er.. Jeg skal søke på nytt nå. Nå har han jo nettopp vært innlagt på sykehus, og jeg har blant annet satt medisin på sonde hvert 20.minutt. Det kan de vel ikke komme og si er normalt for en vanlig 2åring. Skal til fastlegen med ham idag, så kan høre om han kan skrive en bekreftelse på at det er veldig lite sannsynlig at han plutselig vokser dette av seg det neste året. Kanskje jeg dermed også kan få litt grunnstønad. Takker igjen for kjempegode råd! Skal se på den linken senere ikveld og fylle ut en søknad veldig nøye. Beskrive i detalj. Lykke, lykke til til deg, Joik@bolla! Du har virkelig ditt å stri med du også! Skulle bare mangle at du fikk litt støtte for å gjøre ting bittelitt enklere!
Gjest Skrevet 8. mars 2010 #6 Skrevet 8. mars 2010 Får ikke linken til å funke, jeg.. Har fjernet mellomrommet og allting.. Hmm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå