Gå til innhold

Hva bruker dere som fyll i bløtkake/marsipankake? u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 lag med vaniljekrem og 1 lag med aprikossyltetøy blandet i litt krem

Skrevet

Samme som deg over, men i marsipankake må jeg i tillegg ha valnøtter. Bruker bringebærsyltetøy i bløtkake.

Skrevet

I bløtkake er det godt med et lag ripsbær i krem, og et lag vaniljekrem.

I marsipankake er det godt med valnøtter og aprikossyltetøy.

Skrevet

Her er det jordbær- eller bringebærsyltetøy, banan og krem (blandet med litt sukker og vaniljesukker). Har lyst til å prøve vaniljekrem neste gang jeg lager.

Skrevet

Jeg bruker fruktcoctail.

Dynker bunnen med søet i boksen, så smører jeg på krem (evt vaniljekrem på nederste laget ) Legger så fruktene noenlunde jevnt utover. Dette gjentar jeg på neste lag også.

Legger så på toppen og dekker med krem og pynter kaken.

Hvordan kaken pyntes avhenger av hvilken anledning det er og sesong.

Skrevet

dynker bunnen med cola.

og har ett lag med bananfyll, og ett med bringebær

Skrevet

Bruker samme krem som på toppen (bløtkake) men et godt lag, men i tillegg inni har jeg jordbærsyltetøy. Samme med marsipankaken, men bare et tynt lag med krem oppå kaken som "lim" til marsipanlokket :)

For å begynne på begynnelsen så tar jeg jordbærsyltetøy "sjy" og bløtlegget midten og deretter jordbærsyltetøy, så legger jeg på et godt lag med krem, men ikke så mye at det blir "for mye" og kvalmende.

Deretter legger jeg på kakelokket som jeg smører med krem over alt (også sidene) og deretter marsipanlokket. Har jeg ikke marsipan, tar jeg heller å dekker kaken med krem og pynter med jordbær, kiwi eller noe annet godt som passer til :)

Viktig at kremen ikke blir for tyntflytende, men heller ikke piskes for lenge slik at den blir tørr. Bruker en kartong med fløte (1/3 str om jeg husker rett og 1 ss sukker. Da blir den passe søt :)

Det er egentlig bare fantasien og smaken som setter grenser for hva man kan gjøre med kaker :)

Lykke til.

Skrevet

Cola sier du?? Hmmmmm.....hvorfor cola om jeg kan spørre? :-p Litt nysgjerrig og ivrig på å lære noe nytt.

Skrevet

Bruker det fryste Nora jordbærsyltetøyet og krem.

Den enkle er ofte det beste:)

Er kjempegodt.

Skrevet

noe jeg lærte da jeg jobbet med bakere og kokker, kakene holder seg vist litt lenger i bunnen (blir ikke smulete og tørr så fort)

Skrevet

Et knall tips som jeg skal ta med meg videre ;-) takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...