husmus &2 Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 Dette er vel en av hundrevis av tråder, men skitt au. Hvor mye liv kjenner dere nå? Jeg kjenner merkbart mindre, i hvert fall de siste dagene og lurer litt på om jeg burde ta en tur på Føden. Jeg kjenner jo liv, men det er veldig stille i veldig lange perioder. Men det er vel normalt er det ikke? Jeg mener å huske det var sånn forrig gang også, men...
Symbio Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Da jeg var i de samme ukene som deg merket jeg også mye mindre liv. Jordmor spurte meg på en kontroll om hvordan det var med aktivitet i magen å da sa jeg jo selvfølgelig i fra at jeg merket betraktelig mindre liv. Hun svarte at det var helt normalt å var sånn det var fordi det blir mindre plass nå, ettersom de små vokser til, (Men liv skal vi jo kjenne hver dag! ) Men er du bekymret så er det bare å ta en telefon, å evnt få det sjekket! Ikke gå rundt å bekymre deg, skjønner du!
Gjest Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 Opplever det samme som deg "husmus",merkbart mindre aktivitet på vesla siste ukene.Er i uke 35 nå...Hun var veldig aktiv perioden før det,så det er litt overgang:-) Kjenner jo henne hver dag,og går det lang tid reagerer hun på berøring av magen,men uansett,tar tid å venne seg til..:-))
ღMadame_mim ღ Skrevet 7. mars 2010 #4 Skrevet 7. mars 2010 Iløpet av uke 30-33 synes jeg det virker som at de fleste babyene beveger seg mindre av en eller annen grunn. Babyen min beveget seg merkbart mindre i uke 32. Det var nok til at jeg ble bekymret og stort sett måtte drikke kald saft hver dag for å være sikker på at det ikke var noe galt. Etter denne uke beveget hun seg mye igjen, men da med litt mer glidende bevegelser enn før da det stort sett var rene spark. Siden de aller fleste opplever dette virker det som så tolker jeg det til at det er helt normalt :-)
2010 Mammaen Skrevet 7. mars 2010 #5 Skrevet 7. mars 2010 Synes det er ganske store variasjoner. Kan være rolig i mange timer om gangen, men så kan han sette i gang den store trimmen i timesvis, med noen skikkelige spark så jeg hopper i stolen! Noen dager er rolige med lite bevegelse og noen dager er han aktiv. Som en annen her skriver er bevegelsene litt annerledes til tider, og da kjenner jeg de bare hvis jeg holder meg på magen. Ikke alltid jeg kjenner de små bevegelsene - men jeg har morkaken foran. Hilsen en som har en aktiv gutt magen i dag :-)
Nikki 75 Skrevet 7. mars 2010 #6 Skrevet 7. mars 2010 Min var også på sitt roligste i uke 31-33.... Det var slitsomt, for jeg gikk hele tiden og var redd for at noe var galt, selv om jeg kjente litt liv med timers mellomrom. Men nå har det virkelig tatt seg opp, og de siste par ukene ser det ut som om en alien skal komme ut av magen hvert øyeblikk, det er bevegelse hele tiden føler jeg...
husmus &2 Skrevet 7. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 7. mars 2010 Det er godt å høre at det virker som dette er helt naturlig i denne perioden. Jeg tenker som så at jeg jeg kjenner jo liv, så det er liksom liten vits å dra på Riksen for en CTG, en ul ville ha vært mer beroligende i så tilfelle, men det tar de jo aldri. Jeg får bare smøre meg med tålmodighet, men det er så rart fordi aktiviteten har vært så stor, så man merker liksom stillheten mye mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå