Gå til innhold

Korleis skriv du at ein elev er lat, på ein litt fin måte?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han yter langt under evne.

Skrevet

"Bjørg opptrer på en meget bedagelig og uvirksom måte der ting stort sett har en tendens til å ikke bli gjort"

Skrevet

At eleven er umotivert, eller at læreren ikke evner å motivere eleven til å engasjere seg;)

Skrevet

TUSEN TAKK, dere er bare helt supre. Av og til sier hodet bare stopp, når man skriver vurderinger på 60 elever...

Skrevet

Han har evner til å nå mye lenger enn det nivået han ligger på nå. Alt som skal til er en litt større arbeidsinnsats.

Skrevet

F.eks at eleven er en underyter, evt at han har større potensiale.

Skrevet

At eleven er selektiv aktiv :)

Skrevet

Han har stort potensiale, som vil gi gode resulater hvis han fokuserer på de faglige målene.

Skrevet

Eleven må jobbe med motivasjonen sin for å oppnå bedre resultater.

Skrevet

lite energi, evt. sliter med motivasjonen.

Skrevet

Om meg skrev de alltid "hun kan hvis hun vil"...

Skrevet

Eleven har noe Zen-buddistisk over seg.

Skrevet

LOL. Tror jeg hadde ramlet av stolen hvis jeg som mor fikk en vurderingsmelding av mitt barn med hjem hvor det stod; "Eleven har noe Zen-buddistisk over seg..."

Skrevet

Han er lat, men han er det på en ltt fin måte :-)

Skrevet

Jeg synes faktisk ikke at du skal pakke det ALT for mye inn og komme med mange "fjonge" formuleringer, iallfall ikke hvis du vil ha en utvikling hos eleven. Jeg ville rett og slett ha sagt/skrevet noe sånt som: "XX kan til tider rett og slett være litt lat, og h*n bør gjøre følgende for å bedre seg i faget (og så komme med konkrete tiltak)." Vær så konkret som mulig, lærere er ALT for flinke til å pakke inn i ull :o)!

Hilsen også lærer -

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...