GuttemammaTilTo Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 hei! vi skal kjøpe nytt bilsete til vår gutt på 1,5år snart da det vi bruker er noen år gammelt. han er 87cm og ca 12kg. jeg har til nå bestemt meg for besafe combi x3 sitt sete da vi var å prøvde det i butikken syns jeg han satt godt i setet, hadde god benplass bakovervendt, som er den måten vi skal bruke setet på en god stund til. har egentlig tenkt på besafe kid som kun kan monteres bakover, men fikk beskjed i butikken om at disse to setene var identiske bortsett fra at man hadde muligheten til å snu combi setet fremovervendt senere. vi kjører ofte 3 timer for å besøke mine foreldre så jeg vil gjerne at setet skal være både komfortaelt og trygt (tenker på benplass bakovervendt og god sittestilling). har dere noen erfaringer å gi meg?? burde jeg gå for dette setet? tenker å handle det i sverige, vet noen hva dette setet koster der? Vi venter nr. 2 i sept, da vil eldstemann være 2 år og jeg tenker da at baby bruker maxi cosi setet og gutten vår besafe til baby skal over i større sete og gutten vår i nytt. går dette tror dere? håper dere har mange erfaringer å komme med!!
velsignet med to Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Hvis jeg var dere så ville jeg gått for et sete som er godkjent bakovervendt opp til 25 kg. Har selv BeSafe combi x1, og angrer nå på at vi ikke kjøpte et som går opp til 25 kg, da gutten vår kun er 2,5 år og snart 17 kg. Men har ingen erfaring med slike seter da. Uansett hva dere velger, vil jeg iallefall anbefale å prøve setet i bilen før dere kjøper det, pga. at seter "sitter" forskjellig i forskjellige biler...
GuttemammaTilTo Skrevet 10. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. mars 2010 takk for svar! ser at maxi cosi har et sete som går bakovervendt til 25kg, har noen vært borti dette setet også? vi skal prøve setet i bilen før vi kjøper noe ja :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå