Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 Jeg har bestemt meg for å starte et nytt og bedre (hår)liv:) Og i den anledning lurer jeg på om dere fagfolk har noen tips/synspukter ang dette. Har googlet litt og funnet følgende råd: -bruk en mild frisørshampoo -bruk en mild balsam -unngå varmebehandling av håret -kur håret én gang i uken -bruk leave-in-kurer (som styling?) -skyll håret i kaldt vann etter dusjen -unngå å farge håret -bruk en naturbørste -unngå strikker med metallfeste -stuss håret hver 4. mnd Ja, sånn ca sånn var det vel. Så lurer jeg på: - er frisørshampoer/balsam MYYE bedre enn den i matbutikken? - funker hårkurer osv, eller er det bare tull- på lik linje med antirynkekremer etc... - hva slags hårpleieprodukter anbefaler du? -er det noen andre gode tips du vil tilføye? *Venter spent på noen faglige svar* ;P
Ronja&Odin Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 butikk shampo er IKKE bra for håret. det inneholdet mye silikon og gjør ikke håret skikkelig rent. hårkurer er bra hvis man har slitt\tørt\farget\fint hår ect. vet jo ikke hvordan håret ditt er så kan liksom ikke anbefale deg noe før jeg vet det:p er det bleiket? slitt? hvor slitt i såfall og hvorfor? stuss håret hver 6 uke, ikke hver 4... fortell litt om håret så skal jeg si noen produkter jeg annbefaler=) ps hjemmefarge er like fy som butikk sjampo
BabyjenteMARS<3 Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 De følgende rådene var gode, men man trenger ikke akkurat skylle håret i kaldt vann.. Leave inn kurer som styling er ikke dumt, men kommer helt an på hvordan hårtypen din er.. Unngå også gummistrikk.. Ja, sjampoen i frisørsalongene er myye bedre. De er mer konsentrerte og inneholder ikke like mye silikon og andre stoffer som de i butikkene. Dessuten varer en frisørsjampo lenger da du kun trenger en ert, og heller sjamponerer håret to ganger etter hverandre.. Noen gode produkter er K-pac sine produkter. Hårkuren "Deep Penetrating Reconstructor" er den beste jeg har vært nær.. Den har også vunnet priser for hvor god den er. Og da ville jeg brukt sjampoen i den serien og balsamen i den serien, men kommer jo helt an på hvordan håret ditt er.. Denne har mest proteiner og ikke så mye fuktighet og hjelper å bygge opp håret igjen.. Et annet tips er at du bør bruke balsam som en avsluttende behandling til kuren, for da lukker du igjen skjellaget igjen og kuren blir inne i håret. Lykke til )))
BabyjenteMARS<3 Skrevet 7. mars 2010 #4 Skrevet 7. mars 2010 Og en ting til : har du kort hår som trenger man å opprettholde frisyren, og da må det klippes hver 6 uke.. Har du lagt hår ville jeg anbefalt deg å klippe håret hver 3 mnd
Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 7. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. mars 2010 Takk for svar jenter:) Jeg har veldig tynt hår, til litt fem cm nedenfor skuldrene. Opprinnelig blond, men farget det brunt. Ikke spes. slitt da jeg stusset det for noen uker siden.
Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 7. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 7. mars 2010 Og hva er best å style med? Finnes det spray/skum som også er hårkur på en måte, om dere skjønner? For vil nødig putte noe usunt oppi der når jeg først går til verks her;)
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 7. mars 2010 #7 Skrevet 7. mars 2010 En ting som ikke er tatt med av tips er å få i deg riktig mat og vitaminer. En ting er å påføre håret fuktighet via ytre ting som balsam og kur osv...men det er også viktig å få i seg riktige vitaminer og mineraler. Det er innenfra det sunne håret kommer, det som er på utsiden av hodebunn er "dødt". Derfor viktig og skape et godt grunnlag og "lage" hår av. Ellers så kan du bruke varmebehandling på håret så lenge du bruker en beskyttene krem/spray på det først. Du kan også fint farge håret. Dagens frisør produkter er mye mildere og inneholder lite mengder av farlige stoffer som skader håret. Bleking er jo selvfølgelig skadelig uansett, for det fjerner jo en del av håret på en måte, men fargen tilfører. Kan også gjøre at håret ser mye sundere og friskere ut. Ta turen til en frisør i nærheten av deg for å få råd om produkter. Det fins masse produkter på markede, og alle er flotte på sin måte, er veldig smak og behag. Så er opp til deg hva du liker. Prøv deg litt fram. Er også masse fine styling produkter som kan gi deg en flott look uten og ødelegge håret ditt. Men butikkprodukter hadde jeg holdt meg unna, men går der også på litt smak og behag syns nå jeg.. Hilsen frisør....=)
Fifrildi Skrevet 7. mars 2010 #8 Skrevet 7. mars 2010 Nå er ikke jeg frisør, men har tynt hår som helst ikke vil gjøre noe annet enn å ligge rett ned... Jeg er alltid på jakt etter Den Rette innen shampo og styling, og har nå snublet over Big hårshampo fra Lush. I utgangspunktet var jeg ganske skeptisk fordi det er havsalt i den (og den ser ut som noe helt annet enn shampo når du åpner boksen), men på mystisk vis er håret mitt mykere, mer medgjørlig og virker fyldigere enn noensinne når jeg bruker den. Av de jeg kjenner som har ramlet på Big-bølgen er det kun en som ikke har likt den, men hennes hår floker seg fort. Tenkte bare jeg skulle komme med tipset
Ronja&Odin Skrevet 12. mars 2010 #9 Skrevet 12. mars 2010 redken er bra... extreme er best... sjampo balsam og cat i redken serien
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå