Gjest Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 Gutten min har atopisk eksem, så han har tidligere brukt Phenamin jevnlig. Den har jeg prøvd å få tak i i lang tid nå, men det er en produksjonsfeil som gjør at det er helt umulig. Fikk utskrevet Polaramin istedet, men tør jeg ikke gi ham ettersom han har kraftig melkeintoleranse (den inneholder laktosemonohydrat). Nå er han helt sylta, stakkar. Tyder veldig på allergi, renner blankt vann fra øyne og nese, han klør og klør og nyser i et kjør. Har ikke sovet noe de to siste nettene. Lurer derfor på om det er noe annet han kan få? Har resept på Vallergan her, men er litt skeptisk til å gi ham den.. Zyrtec skal vel ikke gies til barn under 6 år? Han er 2. Tenkte meg en tur til fastlegen imorgen, men synes så synd på ham, og han trenger å få sovet litt i natt..
Nurse80 Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Min har hatt noe atopisk hud, men mest kløe. Allergisk mot pære og myggstikk. Ble diagnostisert med middallergi (støvallergi). Går på Aerius smeltetabletter hver dag. For å hindre utvikling av barneastma. Han er 4 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå