Gå til innhold

når forteller man nyheten til sjefen???


mamma til 3 flotte :)

Anbefalte innlegg

når har dere tenkt å fortelle til deres arbeidagiver at dere er gravid? er usikker på dette... når er det normalt å fortelle det? har bare vært student med de to første barna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette lurer jeg også på, jobber i redusert stilling, men tenkte å gå opp til 100 igjen disse mnd så det blir mer penger til jeg skal ut i permisjon.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det ca 1 uke etter at jeg testet positivt, rett og slett fordi jeg ble bortee en uke fra jobb fordi jeg var kvalm og utmattet. Synes det er veldig greitt å stille med åpne kort fra starten av, fordi det kan ha noe med min funksjonsevne på jobb å gjøre. Synes også det er litt godt at hun vet, siden jeg har en jobb som kan innebære tunge løft (og at jeg da slipper de tyngste brukerne).

 

Hadde jeg ikke hatt en sånn type jobb, og jeg hadde vært i god form hele tiden så hadde jeg kanskje ventet 12 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke går utover jobben din så er det jo opp til deg selv når du føler for å si det. Men som fruPuse sier om det går utover jobben og du ikke finne rpå noen gode unnskyldninger så er det vel greit å være åpen om det.

 

Jeg er arbeidsledig og MÅ finn meg en jobb i løpet av april, men jeg har rehabiliteringspenger så jeg vet egentlig ikke hvordan det blir da om jeg ikk efå jobbet 6 måneder. Svangerskapet var ikke 100% planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke si noe til sjefen før tre mnd før du skal ut i permisjon men da sier vel magen sitt også da =o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar! fortalte det til sjefen igår... ble greit mottatt... 10 kg lettere nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har et lite spørsmål til deg "liten og tjukk". Hvordan gjorde du med økonomien med de to første, siden du var student? Er student selv og er kjempe usikker om hvordan det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter noen uker til med å si noe siden jeg fint klarer jobbe selv om jeg er kvalm enda heldigvis. Jeg jobber nå 80%, men vurderer øke til 100% for å ha mer penger i permisjonstiden rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miessi!

Jeg hadde studielån, fikk ca 6000 i mnd... fikk omgjort mye av lånet til stipend det året. Så fikk jeg en engangs utbetaling fra trygdekontoret på ca 33000 rundt termin! Jeg tok ikke permisjon fra studiet og fullførte det siden det var så tett opp til avslutning av skoleåret!

Vet ikke om det var til noe hjelp, er i grunn bare det man får som student...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lillejosefine!

 

Jeg rekner med du har fått AAP nå? I steden for rehabiliteringspenger? Om du fortsatt er under rehabiliteringspenger MÅ du snakke med din veileder på NAV slik at du får i orden AAP (som nå har overtatt rehabiliteringspenger). Det supre med AAP er at det gir opptjeningsrett til foreldrepenger på lik linje med lønn. Og samme reglene gjelder: du må ha hatt aap i 6 av dei siste mnd før fødsel.

 

(Jeg jobber i NAV)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten og tjukk :)

Er det studielånet det samme som fødselsstipend? Tenkte om jeg søker fødselsstipend og da får jeg enda det 33000 rundt termin. klarer vel fint med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er det samme... studielånet blir omgjort til fødselsstipend (trur jeg...)! det var veldig deili å få de 33000 kr i tillegg ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da trur jeg nok at jeg klarer meg , ble litt nervøs en stund. Men må sikker likevel jobbe i sommer for å spare litt ekstra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, vi klarte oss også bra for man er jo student i utgangspunktet! var jo himmelsk artig å få de 33000 til utstyr og div :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, de 33tusnan skal holde til hele året pluss studielånet/fødselsstipend da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig i det minste laget, men det holder når man ikke er alene og har samboer som også hjelper til økonomisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 80% og har fri hver mandag med jentene mine, men vil ta et års permisjon, og tenker da at 80% av 80% blir lite, så vurderer jobbe 100% og satse på at det går greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...