Gå til innhold

melke-nekter, er det vanlig?


togutter

Anbefalte innlegg

han er 7 1/2 mnd nå.. slutta å amme fr en mnds tid ca.. har fått mme siden han var 3 mndr (av og til) og fullt siden han var ca 6 mndr..

men han er så vanskelig å få i melk.

Protesterer, skyver flaska bort, nekter fullstendig.

Er vanskelig å få i mat generellt, må underholde han til de grader når han skal få mat for å i det hele tatt få i han noe..

 

Er dette vanlig? Eller er min sønn spesiell? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også en på barselgruppen som nekter å drikke MME. Og mor har ikke mer melk igjen. Men han spiser godt ellers da, og drikker vann.

 

Ellers har jeg ikke så mye erfaring på dette. Det er vel anbefalt at de får morsmelk eller morsmelkerstatning til de er 12 mnd? Tror jeg ville spurt helsesøster om litt råd hvis jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfaring med mme.. men tenker at det kanskje er som med ammingen, at behovet for melk på dagen forsvinner litt?!

Her ammes hun kun kveld, natt (1 gang) og morgen. Etter at vi sluttet med det stresset som ble om dagen av ammingen har amming om kvelden blitt mye lettere. Kanskje det gjelder for mme- barn også?!

 

Ring hs og forhør deg litt, og hold oss oppdatert?! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tassen vil heller ikke ha mye mm eller mme. Tror og håper han får i seg nok veske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp vært på 8mnd-kontroll med lillebror. Spurte hs om jeg måtte gi mme nå som lillebror er puppenekter på dagtid. Så lenge han spiser fulle måltider og får i seg nok væske - vann i kopp og i grøt, så er mme overflødig. Lillebror har bare spyttet det ut, så det har vært helt umulig å få i han noe mme. Og mm på flaske spytter han også ut. Så jeg tenker at så lenge han er fornøyd og har våte bleier, får han væske nok..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg vært til HS, hun sa at noen barn bare var sånn. og at han regulerte det selv. Følte kanskje ikke at jeg fikk så godt ett svar, men skulle iallefall ikke stresse med det.

 

Men hun er så anti mat på natta..holy!

Må vel ta kampen snart da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...