Gå til innhold

Har en baby på 7 mnd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått beskjed fra helsesøsteren at jeg skal kutte ut nattmat, og heller gi vann. Hun godtar ikke vannflaska og skriker etter mat. Har prøvd å få henne til å sove i 2 timer nå siden hun våknet. Noen tips til en usikker førstegangsmor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser hun nok på dagen evt nok til kvelds til å være uten mat hele natten da?

Skrevet

Det kommer jo litt an på hvor lang natten hennes er. Unger som f.eks sovner i seks-sjutida på kvelden og står opp rundt samme tid dagen etter, kan godt behøve mat i løpet av natten til langt høyere alder enn din.

Skrevet

Er nok ikke klar til å slutte med nattmaten... Gi ungen mat da, stakkars.

Skrevet

Hun får masse mat på dagtid. Er våken fra 07-19.

Syntes det var ille å måtte slutte nå når hun er så liten. Men helsesøstra var ganske så bestemt at det skulle jeg iallefall ikke gjøre. Men da blir det mat på henne da. Vil ikke pine stakkars ungen min heller...

Skrevet

Tolv timer uten mat er lenge for en voksen, og definitivt for ei på sju måneder. Det er ikke helsesøster som bestemmer når du skal gi ungen din mat.

Skrevet

Desverre finnes det nok av helsesøstere som ikke helt vet hva de snakker om når det gjelder barn og søvn. Har du kikket inne på www.sovlillebaby.com ? Masse gode tips der.. Det er helt naturlig at barn våkner for mat på natta frem til de er langt over året.. Så gi ungen din mat du.. Nå høres det ut som pining.

Skrevet

Hvis du synes at du får nok hvile med nattmåltider, og det virker som om barnet ditt trenger maten, så hadde jeg fortsatt med nattmåltider. Ellers er et tips, hvis ikke barnet tar grøt, gi morsmelk på flaske på kvelden og bland inn pyttelitte grann grøtpulver og øk gradvis til ganske tykk grøt på flaske. (Klipp et kryss i smokken ;-) Tar hun smokk så forsøk å drøy nattmåltidet senere og senere ved å tilby smokken på natten.

Skrevet

Er lurt å ta det litt på magefølelsen sin.Har ofte opplevd at mor vet best,samme hva helsesøster sier..

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Ærlig talt. Nå kjenner jeg at jeg blir litt sint. Jeg har aldri hørt dummere råd fra en helsesøster før...-oppgitt- Jeg har tre barn og har hatt 5 forskjellige helsesøstere(flyttet mye) Gi barnet ditt mat du:)

Skrevet

jeg begynte ikke å avvenne min med amming om natten før han var 10-11 mnd.

Jeg "gadd" rett og slett ikke før. Både meg og lillemann sov mye bedre :), alternativet hadde vært å holde på i timesvis med smokk og vannflaske =/

Helsesøstre har masse gode tips og sitter absolutt inne med kunnskaper vi foreldre bør ta til oss, men det er forsatt råd og anbefalinger- helsesøsters ord er ikke lov, man MÅ ikke :)

Gjør det som føles rett for dere :)

Skrevet

Nå har hun fått litt mat og sover søtt :)

Ikke greit når en har en helsesøster som er ganske bestemt på at det hun sier er det som gjelder.

Skrevet

Stol på din egen magefølelse! Den har som regel rett ;-)

God natt!

Skrevet

Jeg har jente på 12 måneder som fremdeles får melk om natten. Hun sover 13 timer og det er naturlig at hun blir sulten i løpet av natten. Min helsesøster sier at alle barn er forkjellige, og siden jeg har prøvd med vann og det ikke hjelper betyr det at hun er sulten og trenger melk:-) Hør heller på min helsesøster, du :-D Har en venninne som nattammet til barnet var 16 mnd, alle barn er ulike, stol på magefølelsen din:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...