Gå til innhold

jeg er bare 19 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

og når vi har barnefri for vi skal ut så frister det mye mer og heller sitte hjemme og ikke gjøre noenting.

Bare slappe av og se på tv, ta en laaang dysj,sitte på facebook,msn.

Har hendt en gang vi skulle på fest at vi stakk hjem etter en time:P kjedet oss og hadde heller lyst og være hjemme og slappe av.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok... Vi har ikke barnefri, liker å være sammen med ungene når vi har fri.

Skrevet

Så ikke alle unge mødre som skal ut og drikke så fort de får mulighet....

Skrevet

Ok. Og poenget ditt er? At du er flink som holder deg hjemme?

Skrevet

Så fint for deg:) Men alle foreldre har godt med litt tid for seg selv og fks kunne gjøre noe sammen som kjærester...

Men selvfølgelig smak og behag. Så lenge begge er enig om at det fungerer og er greit så hvorfor ikke:)

Men så går jeg enda hjemme me snuppa mi, hun er 14 mnd. og sjeldent vi egentligt har barnevakt.

Skrevet

Jeg har det akkurat som deg! Men jeg er 21 da, men ble mamma når jeg var 19. På en frikveld (som jeg alt for sjeldent har) liker jeg best å bare slappe av hjemme og kose meg i armkroken til min mann. Var på byen med noen venniner for en måneds tid tilbake siden. Etter en time på byen, lengtet jeg helt forferdelig etter sofaen og noe godt å spise eller drikke. Det var bursdagen til venninen min, så jeg måtte være der, men hadde det ikke vært hennes dag, hadde jeg nok gått hjem!

Skrevet

Nei... Men ser at mange eldre mødre hele tiden ska kritisere unge mødre fordi de går ut... hallo, vi må da få ha det litt kjekt vi også fordi om vi valgte og få barn som unge....

Skrevet

Syns du hørs fornuftig ut jeg :) Festelivet er virkelig ikke noe å trakte etter heller, men å skeie ut en gang i blant kan jo være bra. Vi velger heller å bruke eventuelle frikvelder slik du gjør eller være med få og nære venner. syns by/utelivet er best for single som ønsker å sjekke opp folk.

Skrevet

Jeg er også bare 19 år... Jeg foretrekker å bruke tiden min på barnet mitt..

Skrevet

til figa

Ja er liksom slikt, som oftest når vi er ute og faktisk er der så er det fordi det er noen av vennene våres som feirer bursdagen sin så føler litt at vi må være der da.

Blir ofte invitert av ei veninne, men hun skal alltid ha temafester og det er ikke min greie.

Skrevet

Hehe, når du velger å få barn, uansett alder, så setter du automatisk deg selv i andre rekke. Jeg blir ikke imponert over at foreldre ikke flyr på byn uansett alder, det er en selvfølge at man roer ned og bruker mer tid på familien.

Selvfølgelig skal du få ha det kjekt, men når du VELGER å få barn så bør du være voksen nok til å forstå at dine ønsker ikke kommer først.

Skrevet

Selvfølgelig foretrekker jeg også det...Men jeg føler ikke heller for og ditche alle vennene mine fordi jeg har fått et barn, og stortsett er det fest når dem feirer bursdagen sin.

Og foreldrenne mine elsker og ha jentungen hos seg,spessielt faren min som ofte trener etter jobb og da ikke ser henne så ofte hviss vi er på besøk når de er ferdig på jobb.

Skrevet

Jeg kan ikke skjønne hvorfor unge alenemødre ikke skal få lov til å like å feste annehver helg! Herregud, tenk deg, du er 20 år, alle venninene dine går på byen, helgene du ikke har barnet er alle ute. Så hva gjør du? Sitter hjemme, eller sosialiserer deg? Hva er egentlig galt med de gamle grinebiterne som kritiserer unge mødre som liker å feste? Man trenger ikke å bli helt seig i ræven selv om man er mamma!

Skrevet

Nei det er ikke sånn super kjekt med mindre det er gode venner som samles for og ha det gøy. har kun vært på byen 2 ganger. men liker ikke byen så veldig godt, mye mer kos og samles alle man hos noen eller bare være hjemme.

Skrevet

Jeg føler meg faktisk ofte ganske kjip for jeg takker så mye nei. Har bestemt meg for å bare gå i bursdager og lignende. For jeg synes rett og slett ikke at det er noe gøy. Men jeg liker veldig godt middager og lignende med mange gode venner. Det er kanskje noe jeg selv kunne arrangert litt oftere...

Skrevet

Ja barnet mitt kommer først, blir hun fks plutselig syk så må jeg være hjemme og da er jeg hjemme med henne.

får jeg ikke barnevakt så kan jeg heller ikke gå ut. og det er kunn mine foreldre eller de to tantene mine som får passe henne.

skal sies at mine foreldre er unge og har enda 3 skolebarn og tantene mine har skolebarn og hun ene har 2 skolebarn og 1 bhg barn.

så kan ingen av de så holder vi oss hjemme.

og her er det likestil med meg og sambo,vi går ut begge som regel, men utenom det har vi en dag i helgen annen hver helg på og gå ut alene isåfall.

Men etter jenta kom til verden har han vært ute 1 gang aleina og jeg 2.

Skrevet

Stor forskjell på unge mødre og unge alenemødre da vettu.. Unge alenemødre som har ungen hos bf annenhver helg bør jo benytte den helga til å rase fra seg.. For jeg har hørt at man blir så mye flinkere som mor når man gjør sånt..

Unge mødre som er sammen med bf har ikke noe på byen annenhver helg å gjøre.

Skrevet

Jeg sier også ofte nei når det kommer til at folk bare har fest for og ha fest, ene veninna mi er fæl på det, hun som alltid skal ha temafester og der kommer det mange folk vi ikke kjenner og da er det ikke noe kjekt.

Mens ellers når vi er ute så er det med mange gode venner så vi kjenner godt og koser oss sammen med.

Jeg merker at en kveld med barnefri så har jeg helt ny energi når snuppa kommer hjem igjen.

Skrevet

Men barna har da ikke vondt av å ha barnevakt/ være sammen med evt besteforeldre heller og da er det jo en fin mulighet å bruke tiden på seg selv. Og det er naturlig at en på 19- 20 har mere behov for fest denne fridtiden enn en på nesten 40 som har opplevd denne tiden allerede.

Skrevet

Ja, folk blir tydeligvis bedre foreldre av å ikke ha ungene sine. Jeg må bli forklart den logikken.. Jeg kan ikke fatte og forstå, at når man i en hektisk hverdag MÅ ha barnefri i helga. Ungene er i barnehagen til kl 16 kanskje, man har 3 timer med de før det er natta.. Så når helga endelig kommer og man kan gjøre familieting, så skal ungen vekk og bort for da skal foreldrene lade opp så de skal bli gode foreldre..

Skrevet

Jeg er masse med barna mine i hverdagene. Kanskje du sender dem rett i sengen etter barnehagen, men jeg leker med datteren min, synger og danser med henne, koser med henne og leser med henne før hun legger seg. Akkurat i denne tråden var det snakk om hva vi gjorde på kveldstid. Og barnefri på kvelden betyr ikke at man ikke kan leke og tilbringe tid med barnet på dagen,

Man blir kanskje ikke en bedre mor med barnefri. Men så er det også viktig at mødre definerer seg selv som noe annet enn bare mødre også. Man har behov for å være kjæreste en gang i blandt, vennine en gang i blandt og kanskje en festløve en gang i blandt. Jeg kan ikke se at det skulle være skadelig for barnet, eller gjøre kvinnen til en dårligere mor, at hun tilbringer litt tid for seg selv uten barnet sitt.

Skrevet

Jeg sier ikke jeg må ut for og få energi til og ta vare på unge min eller for og være en bedre mor.

Og desutten går i ungen min i bhg og jeg er hjemme med henne og skal være hjemme med henne fram til høsten. når hun begynner i bhg og vi har mer travle dager med skole og bhg så vil jeg heller nye fritide på og kose meg sammen med jenta mi. Da blir det enda mer sjeldent at jeg går ut fordi da er helgene min priotert på og være sammen med ungen min og sambo, finne på ting sammen som familie, reise og besøke familie som vi ikke får tid til og besøke så mye i ukedager.

Skrevet

skulle være at desutten går ikke ungen min i bhg, jeg er hjemme med henne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...