Ungmammamia Skrevet 6. mars 2010 #1 Skrevet 6. mars 2010 Er det noen som vet om eller har erfaring med en engelsktalende barnehage i Oslo? Har søkt og søkt og kommer ikke frem til flere enn en pre-school på Frogner og den internationale skolen på Bekkestua. Dette er fra 3 års alderen... Jeg er halvt Australsk og syns det er viktig at den lille piken min som kommer snart skal lære engelsk samtidig som norsk
BlueDome Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Er det ikke noe som heter Montesorrie eller noe ?? Usikker..
Ungmammamia Skrevet 11. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. mars 2010 Jeg vet ingenting om det...? Hva slags barnehage er dette? Erfaringer? Ingen flere som vet om engelsktalende barnehage eller ihvertfall tospråkelig bhg?
kitty08 Skrevet 11. mars 2010 #4 Skrevet 11. mars 2010 er en familiebarnehage på skøyen. peekaboo eller noe slikt. se på bydelshjemmesidene.
Ungmammamia Skrevet 11. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. mars 2010 Takk kitty08! Ingen flere som vet om noen? Og når pleier man å søke om barnehageplass?
husmus &2 Skrevet 11. mars 2010 #6 Skrevet 11. mars 2010 Jeg tror det finnes en på Frogner fra 3 års alderen, men se på bydelens sider, eller ring barnehagekontoret er vel det letteste. Hvorfor vil du at barnet skal være i en engelsktalende barnehage? Jeg bare spør fordi vi oppdrar også på engelsk nemlig, men norsk må han jo få inn også, ergo norsk barnehage.
Ungmammamia Skrevet 11. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 11. mars 2010 Det er overhodet ikke en must. Men både jeg og pappan har norsk som hovedspråk. Jeg snakker bare engelsk når jeg er med min australske famililie i utlandet. Jeg er bar redd for at den lille ikke får med seg fra starten hvis jeg er litt " slapp" med det. Engelsktalende barnehage hadde hjulet mye , engelsk der og norsk hjemme... Skjønner? Hvordan løser dere det?
Alltid usikker+2 prinsesser Skrevet 11. mars 2010 #8 Skrevet 11. mars 2010 Er så enig med deg. Er amerikansk selv med norsk mann, vi prater bare norsk hjemme, Datteren våres på 4,5 gr i norsk barnehage og snakker bare norsk. Prøver å snakke på Skype med familien min i USA, men hun nekter å prøve lære engelsk og skjønner nesten ikke noe av det. Tror jeg har ventet for lenge - hun er utrolig imot å lærer engelsk i det hele tatt og vil ikke kommunisere o, jeg prøve å prate engelsk til henne, Hun går i en barnehage sammen med mange utlendinger, og har faktisk kommet hjem og begynt snakke tyrkisk (!!!???) men vil absolut ikke engelsk Skulle ønske at vi bodde i Oslo, kunne ha vært veldig nyttig med engelsktalende barnehage - heller det en tyrkisktalende barnehage!
Ungmammamia Skrevet 11. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 11. mars 2010 Så det er ikke like lett å fp til som mange sier? Med engelske barnesanger og filmer osv...? Du anbefaller engelsktalende barnehage? Jeg tenker ikke nødvendigvis fra 1-2 års alderen til skolestart, men en periode for å hjelpe oss litt..
Alltid usikker+2 prinsesser Skrevet 11. mars 2010 #10 Skrevet 11. mars 2010 Prøver med engelske sanger og filmer - hun kan twinkle twinkle little star og elsker mr bean, men ellers blir forbannet om vi prøver å vise noe på engelsk. Kan hende det ikke er så vanskelig for de fleste og at jenta mi er bare utrolig sta! Da jeg gikk på norskkurs hadde jeg en lærer som var irsk. Sønnen hennes var da voksen, men opp til han ble 14 eller 15 så nektet han å snakke engelsk. Han gjorde utrolig dårlig i engelsk på skolen også til tross for at mammaen hans prøvde å ville lære ham det og at de var mye på besøk der borte. Er sikkert veldig individuelt
husmus &2 Skrevet 11. mars 2010 #11 Skrevet 11. mars 2010 Her snakker vi bare engelsk så han blir engelsktalende. Jeg er mer bekymret for norsken egentlig, men den vil han jo få uansett. Han kan noen norske ord og jeg tror han skjønner 50/50 fordi han tilbringer tre dager i uken hos bestefaren sin og der er det bare norsk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå