Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 6. mars 2010 #1 Skrevet 6. mars 2010 Dattera mi sitter foreløpig bakovervendt i bilen. Hun er 2 år og 8 mnd. og sitter i et HTS IZI Comfort. Har en Ford Focus stasjonsvogn og det er ikke all verdens plass i baksetet. Men jeg synes hun begynner å få så liten plass til beina nå. Hadde håpet at hun kunne sitte slik til hun er ihvertfall 3 år, men er ikke sikker på om det lar seg gjøre. Vet Trygg trafikk anbefalet at barne sitter bakovervendt til de er ca. 4 år, men ikke skjønner jeg at så store barn får plass til beina. Vil jo gjerne at barna sitter så trygt og sikkert som mulig i bilen. De er jo det mest dyrebare vi har...
~sjiraff~ Skrevet 6. mars 2010 #2 Skrevet 6. mars 2010 Det gjør ikke noe om de sitter bøyd med beina, de plages ikke av det. Eldste satt til hun var 3 år og 3 mnd, da veide hun 18 kg - maks begrensningen på setet vi hadde. Lang var hun også. Minsten er 2 år og hodet begynner såvidt å stikke over kanten på setet så er litt spent på hvor lenge han kan sitte. Er både lengre og tyngre enn sin storesøster.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 6. mars 2010 #3 Skrevet 6. mars 2010 vesla er 2år og snart 7 mnd, hun sitter enda bakovervendt å har tenkt at hun skal gjøre det til lillebroren skal overta sete, ahr termin i august så regner med hun nærmer seg 4 når hun skal bytte, hun har fortsatt god plass, vi har besafe izi combi, enden på sete går ikke helt inntill sete ryggen så hun kan få bøye bena sine den langs sete.. hun er vel 85-90cm kansje, bruker 92 i klær og er knappe 12kilo så hun er jo ikke store jenten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå