Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #1 Skrevet 6. mars 2010 Har ei barnløs voksen vennine som alltid skal vil at jeg skal være med på shopping i hytt og pine.. Trenger ikke å være noe mer spennede enn noe lignede OBS, men for henne er det en viktig del at jeg stiller opp på dette. Hun stiller jo opp på bassengturer, lange gåturer osv så jeg føler meg alltid skyldig og sier ja. Tingen er at jeg HATER å gå i butikker, jeg hater å shoppe og kunne tenke meg 5903 andre måter å bruke helgen på. Uansett, idag så var det til pers igjen. Nesten to timers kjøretur med to kranglete barn i baksete, nesten tre timer i forskjellige butikker, så to timer hjem også var vi invitert til henne på middag. Det var to vestentlig forskjeller som skiller denne gangen fra alle andre... 1. Jeg kjørte, så hun måtte streke seg bak å plukke opp det som falt ned, gi drikke, noe å spise og tidvis roe gemytene. 2. Hun kunne ikke bare sette oss igjen hjemme hos oss og reise hjem å slappe av etter en lang dags shopping Håper virkelig at hun fikk et lite innblikk i hvorfor jeg ikke liker å reise på shopping, det er slitsomt når hun skal studere ALT i butikken fire ganger, bare se det og det, samt huske det, oi bare stikke innom der. Mens jeg sitter med to barn som aller helst vil leke og ikke synes det er så gøy å reise til butikker... Regner med at jeg nå har "gjort" mitt og at hun drøyer leeeeeeeeenge med å spørre om vi ikke bare skal på shopping igjen snart så slipper samvittigheten min å plage meg mer..
Hellobaby Skrevet 6. mars 2010 #2 Skrevet 6. mars 2010 Hehe, bra jobba! Håper hun skjønner det nå ja - jeg har gjort lignende ting selv når jeg føler at andre har lite forståelse for hvor stress det er å ta med unger på slik ting!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #3 Skrevet 6. mars 2010 hehe håper for din del at det blir lenge til neste gang :-)
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #4 Skrevet 6. mars 2010 Om du ikke vil dra på shopping så sier du bare "nei". Eller er du 5år og hun er din mor??
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #6 Skrevet 6. mars 2010 Noen venner er bare sånn at de gir så forbaska mye selv om du ikke nødvendigvis spørr. Hjelpen er derfor veldig kjærkommen og ergo gi litt tilbake ved å ¨bli med på forhate butikkturer... Hi
Hellobaby Skrevet 6. mars 2010 #7 Skrevet 6. mars 2010 Hvis denne damen blir fornærma hvis hun bare sier nei, så er det jo greit å vise henne i praksis hvorfor. Synes det var en god idè jeg! Jeg gjør sånn selv, og det funker. Da kan jeg si nei det blir for stress, neste gang - om hun forstår hva jeg snakker om. Et eksempel i vinter da babyen var knapt 2 mnd: Hun ville gå tur på stranden en kald, forblåst vinterdag. Jeg bare.. eh... tror ikke jeg kan ta med meg babyen på det. Tror heller ikke det funke rå trille vogna på sandstrand...? Hun skjønte hva jeg mente, men bare det at hun ikke tenkte så langt selv, viser jo hvor lite innsikt barnløse, voksne mennesker har i det å ha barn å ta hensyn til.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #8 Skrevet 6. mars 2010 og for å takke for denne hjelpen så velger du med vilje å gjøre turen slik at hun ikke ønsker å gjøre det igjen? som "takk for hjelpen", liksom
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #9 Skrevet 6. mars 2010 Denne damen blir såret hvis jeg sier nei. Hun kan bruke en time på å handle på Rema1000, så tenk når det blir litt mer utvalg. Var å handlet med henne på onsdag og anntok at det hold en periode, men neida hun bestemte at vi skulle ut i dag som en tur ut for oss alle.... Har prøvd å komme meg unna, hun vet at jeg hater å gå i butikker, men hun har ikke så mange så hun spørr alltid meg. Håper hun forstår at dette faktisk er veldig slitsomt og at hun forstår litt hva det faktisk vil si å at jeg gjør dette gang på gang med to barn som ikke liker å se på en butikken engang... HI
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #10 Skrevet 6. mars 2010 Jeg ser at du kaller henne venninne. Attpåtil en venninne som alltid stiller opp og blir med på ting sammen med dere. Stakkars deg som må plages av dårlig samvittighet fordi du ikke greier å väre ärlig. Litt av en venninne du er. Barnslige drittunge!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #11 Skrevet 6. mars 2010 Enig med deg 23.11 (utenom barnslig drittunge delen). Hun stiller opp for dere, og gjør ting som kanskje hun ikke liker...men som dere liker. Også når du skal gjøre det samme for henne, så gjør du det på denne måten.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #12 Skrevet 6. mars 2010 Dersom du har lyst til å bli med henne på shopping fordi hun stiller opp masse for deg, men syns det er forferdelig fælt å ha med ungene på shopping lurer jeg på hvorfor du tar med ungene? Hadde det ikke vært bedre om barna var med pappaen sin eller en barnevakt mens dere tok dere en venninnetur på shopping?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå