Gå til innhold

Syns du Naomi er et pent navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både pappaen og jeg har vanlige norske navn og etternavn. Og storebrødrene heter Nikolai og Fredrik, så heller ikke de kan vel sies å ha spesielt unormale eller internasjonale navn.

Blir det da fullstendig tåpelig å kalle lillesøste i magen for Naomi?

VG Helg hadde intervju med en kvinne som het Anne, mannen het Jon og sønnen het Tobias. Og datteren het altså Naomi. Jeg syns navnet var helt fantastisk nydelig, og falt pladask.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, ikke min stil, for å være ærlig:)

Skrevet

Jeg syns ikke det er et særlig pent navn.

Skrevet

Jeg synes det er fint.

Skrevet

Det er fint, men det passer ikke sammen med resten av familien. Det høres ut som deres 2. generasjons-innvandrer-fosterbarn, og ikke et barn dere har navngitt selv (hvor navnet skal passe sammen med resten av familien).

Skrevet

Jeg synes det er kjempefint!

Skrevet

Jeg synest det er fint, men det er et svart navn. Synest ikke det passer på hvite folk. Nå bor jeg i England, og visst er det hvite mennesker som hetetr det, men stort sett, er det et svart navn.

Skrevet

Fint navn. Og ett av de få som det ikke kan være noe problem å stave.

Det finnes ikke Naomi med C, X, Z, stum H, (eller J/Y i steder for I).

At ungen burde vært svart, er jeg helt uenig i. Om noen kommer med dette, får du bare si at du "beklager om de reagerer på at du brukte samme far til alle barna. Naomi inkludert".

Skrevet

Nei, synes ikke det er pent.

Men hvis dere liker det, er det ikke bare å bruke det navnet da? Det er ikke vi her på dib/bim som skal like det!

Skrevet

Naomi er pent på fransk og på engelsk. Med norsk uttale er det voldsomt harry.

Skrevet

Synes det er litt merkelig at en liten blond pike skal hete Naomi.. Det er et fint navn, forsåvidt, men merkelig navn om barnet har etnisk norske foreldre.

Skrevet

Ja,da min bestevenninne skal kalle datteren sin det,men synes vel kanskje det passer på ei som har litt mørk hud kanskje(noe denne jenta kommer til å få). Rettere sagt Naomi er ett vakkert navn,på den rette jenta:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...