Gå til innhold

svangerskapsforgiftning...kan noen roe meg ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 24 uker på vei.

Har fått symptomer på svangerskapsforgiftning: Protein i urinen, høyere blodtrykk, hodepine, magesmerter.

Er tungpustet, har det noen sammenheng?

Noen som har erfaring med svangerskapsforgiftning?

Noen gode råd om hva man skal foreta seg?

bekymret....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye proteiner har du? Og blodtrykket, hvor høyt er det?

Er 20 uker og fått masse vann i kroppen. 1+ på proteiner. Hadde alvorlig sv.f. forrige gang, men da gjorde de ikke noe før jeg hadde 3+ på proteiner. Fikk ikke hodepine. Men fikk 17 kg vann på 13 dager. Veldig høyt blodtrykk.. husker ikke i farta.

Men jeg er er redd selv jeg nå. Håper masse at det ikke utvikler seg til noe mer for oss. Ikke noe å spøke med så tidlig. Det fine er at du er over 24 uker og hvis det ikke kommer noe akutt så er det stor mulighet for at du kan gå mange uker, om ikke helt frem til fødsel. Men man vet jo aldri. Masse lykke til!!

Skrevet

Jeg regner med at du blir fulgt nøye opp av jordmor og lege? Her kan du lese mer: http://www.lommelegen.no/321187/svangerskapsforgiftning

Jeg har ikke erfaring med sv.sk.forgiftning selv, men har en venninne som har hatt det to ganger. Hun mener å ha lært at stress og det å "kave seg opp" faktisk kan forverre tilstanden - så om du kan: Prøv å forholde deg rolig. Lykke til - mange kan leve fint med svangerskapsforgiftning i mange uker. Du holdes under oppsikt, og når det blir nødvendig, eller babyen har det bedre utenfor vil legene sette fødsel i gang. Det går som oftest veldig bra! :)

Skrevet

tror nok du må ta deg en sjekk på sykehuset,det hørtes ut som sv forgiftning,alle symptomer har du,eller har du vørt på sjekk nå?

Skrevet

Hvor høyt er BT ditt da?

Litt protein i urinen er ikke unormalt. Jeg har også 1+ på dette. Hadde svskapsforgiftinig forrige gang men bekymrer meg ikke stort riktig enda...men det er jo lurt å følge liltt med såklart!

Skrevet

Nå har jeg sjekka hva jeg hadde på proteiner da jeg ble satt igang. 161/103 lå det på. Men ble lagt inn da jeg hadde 140/100. Det var ikke før i uke 35 og jeg hadde da hatt proteiner og vann i flere uker...siden uke 30. Så vi krysser fingrene for at det ikke slår ut før vi er laaaaangt på vei:)

Skrevet

Det viktigste er vel å kontakte jordmor/lege, og ta det derfra. De pleier å ta slike symptomer veldig alvorlig. Pleier ofte å bli sykemeldt for å kunne ta det helt med ro...

Skrevet

Mente selvfølgelig blodtrykk, ikke proteiner:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...