Gå til innhold

Trening med fibromyalgi!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i 100% stilling, noe jeg ikke har gjort siden før jeg fikk barn. Har meldt meg på trening, og ønsker å holde meg i form etter 3 svangerskap. Men jeg kjenner jobbingen tar på kroppen, og vet ikke hvordan muskelsmertene vil utarte seg. Lurer på om det er så lurt å begynne med det. Sliter med muskelsmerter nå, fra topp til tå. Ikke så intenst så det har vært før, men frykter at det kan bli uutholdig hvis jeg begynner å trene igjen. Noen som kan gi meg råd/fortelle om egne erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at det blir bedre når jeg får trent, men jeg har en stillesittende jobb da.

Skrevet

Det samme har jeg, så jeg føler sterkt for å bevege på meg, men er som sagt livredd for at det skal utvikle seg til å bli som det var for 10 år siden. Da var jeg skikkelig dårlig, og tror jeg ikke hadde klart å tatt meg av småtrollene mine dersom tilstanden hadde blitt den samme.

Men tusen takk for tilbakemelding! Høres ut som det funket bra for deg iallefall. Håper det blir samme effekt av treningen her! : )

Skrevet

Trening er jo bare bra. Men du må finne den formen som passer deg.

Det er hvertfall den regelen som gjelder for leddgikt; så da antar jeg at du kommer inn under det samme. Det verste en kan gjøre er jo uansett å være i ro ;)

Er du medlem i revmatikerforbundet? Jeg får mye god info derfra.

Eller fra BURG for å være helt konkret.

På nettsiden deres skal det finnes mye god info om trening, aktivitet osv. Veldig informativt!! De har også en shop hvor en kan kjøpe filmer og tilpasset treningsutstyr. I tillegg til at de har en del hefter, de fleste kan lastes ned noen må bestilles.

Jeg er ikke flink til å finne frem inne på selve revmatikerforbundet.no, men her er en link ang fysisk aktivitet hos Burg hvertfall;

http://www.burg.no/Revmatisk+sykdom/Fysisk+aktivitet

Så synes jeg dette prosjektet her virker veldig spennende;

http://www.revmatiker.no/Organisasjonen/Om+NRF/Nyheter/13383.cms

En konk. med en virtuel gåtur fra Københanv til Paris. En kan velge andre aktiviteter enn å telle skritt. En kan svømme, danse osv så regner programmet det om til skritt. For å klare det må en ha i gj.snitt 10,5 tusen skritt pr dag. Har fryktelig lyst å være med selv!

Men er skeptisk med tanke på terminen; redd for å bli hengende etter pga fødsel.

Det er hvertfall kjempepositivt at du klarer å jobbe 100% :)

& at du ønsker å trene ;) Alt for mange som bruker diagnosen sin som en unskyldning til å få sitte i fred og ro å se på tv :/ Hvertfall av de jeg kjenner av. (Hun jeg vet best av blir stadig dårligere, stakkars.)

Skrevet

Tusen takk for en informativ tilbakemelding!

Er av den innstillingen at en kan ikke forkaste noe uten å ha prøvd, helhjertet. Kjenner på kroppen at det tar på, men ønsker å gå på med samme mot, så lenge det ikke går på helsen løs. Og dersom aktivitet kan bedre situasjonen min, får jeg i både pose og sekk. Bedre helse og sosial omgang : )

Kjenner også til folk som bruker diagnosen sin som unnskyldning til det meste. Funker dårlig for meg, da jeg liker å stå på og utfolde meg : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...