Gå til innhold

trening og maxpuls!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har hørt at man ikke skal trene med høyere maxpuls enn 75%?

Mannen min har hørt dette og blir stresset når jeg ligger mellom 80-90 på spinning....

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hør på mannen din:) Du skal ikke drive med maxpuls trening når du er gravid. Hjerte er belastet tungt som det er. Rett etter fødsel har du faktisk o2 opptak som en toppidrettsutøver. Lungene har også mindre plass, hele hjerte/lunge systemet er mye mer annstrengt nå når du er gravid. Ta heller de lengre langkjøringsøktene og ta det litt pent på pulstoppene. Med tilleggsbelastingen du har blir ikke treningsutbytte noe dårligere, og formen din vil øke etter forholdene. God trening!

Skrevet

Hm, ja, jeg får kanskje roe meg litt da.....

Men ikke lett når det bare er så deilig å få fart på kroppen.

Jeg får finne en gylden middelvei. Kroppen er jo i utgangspunktet vant til å trene :-)

Skrevet

Supert om du klarer å holde det ved like! Har selv blitt slapp og litt tykk:) Men er straks 24 uker, så litt tykk må man vel få lov til å være...:) Bare å trene (nesten)som du pleier. Spinning er kjempedeilig og effektivt. Perfekt for småbarnsmødre med lite tid til seg selv:) Gleder meg til å være i gang igjen. Nå blir det bassengtrening for bekkenplager et par ganger i uka fram til fødsel. Deilig det og. Plutselig lett og smidig igjen:) Helt til man kommer opp av bassenget... Men dette er mit tredje svangerskap og blir 30 om et år, så får vel finn meg i at kroppen ikke er helt tipp topp akkorat nå:) Men all ære til deg som holder hjulene i gang:) Ha ha for et fantastisk ordspill...Sorry:)

Skrevet

ja, det er det jeg tenker og.... Kroppen er jo vant til treninga, så jeg kan jo holde på nesten som jeg pleier.

Jeg er i 22. uke med mitt 3. barn og er 31 år....

Og ja, jeg føler meg litt tykk, men sånn er det jo når man er gravid. Kroppen som den engang var før barn er vel en sagablott.....haha!!!

...men prisen er jo tre deilige små!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...